eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaSilnik 1f a 3fRe: Silnik 1f a 3f
  • Data: 2016-07-15 20:20:34
    Temat: Re: Silnik 1f a 3f
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w wiadomości
    news:nmaaq9$ejd$1@node2.news.atman.pl...
    >W dniu 2016-07-15 o 10:50, J.F. pisze:
    >> W lodowce moze byc trudniej, bo tarcie w kompresorze jakies jest, a i
    >> opor sprezania moze byc potrzeba pokonac.
    >> I niewielka asymetria nie wystarczy.
    >>
    >> I tak sie zastanawiam - czy lepsza ta niewielka asymetria wynikajaca z
    >> RL, czy lepiej dac zwykly silnik dwufazowy z kondensatorem.
    >>
    >> Tego jakos lodowki unikaja, wiec widac gorzej, ale ciekaw jestem czemu.
    >> Choc niektore schematy sugeruja, ze jest i kondensator i pozystor.
    >>
    >> A moze po prostu taki silnik o wystarczajacym momencie startowym marnuje
    >> sie potem w czasie pracy - tzn wprowadza kiepski cos fi i nie mozna
    >> napisac "klasa A++" ?
    >
    > Lodówki mają kompresor tłokowy, z czego wynikają dwie rzeczy:
    >
    > 1. kierunek obrotu silnika jest bez znaczenia, tak i tak będzie działać
    >
    > 2. można założyć, że przekładni pomiędzy kompresorem a silnikiem nie ma,
    > więc kompresor pobiera moc tylko w pewnym sektorze kątowym ustawienia
    > wirnika, więc trzeba zrobić tak, żeby uzwojenie główne pracowało właśnie w
    > tym sektorze. W takim przypadku wystarczy tylko, żeby uzwojenie rozruchowe
    > lekko zakręciło wirnikiem, bo główny ciężar i tak weźmie na siebie
    > uzwojenie główne.
    >

    Dokladnie, to dosc monotoniczne obciazenie, prawie jak wentylator.


    > Kiedyś pamiętam naprawiałem jedną lodówkę i żeby sprawdzić, czy nie ma
    > zwarcia w silniku podłączyłem go do sieci szeregowo z farelką. Kompresor
    > co prawda wolniej, ale się obracał, sądząc po odgłosie, więc można
    > przyjąć, że uzwojenie główne daje radę nawet przy obniżonym napięciu.
    > Długo tego oczywiście nie testowałem. Może być tak, że kilka pierwszych
    > suwów zawsze idzie lżej, a pełne obciążenie się pojawia po paru sekundach,
    > gdy cały układ napełni się czynnikiem.

    Dobrze, ze nie testowales dluzej, bo mogla sie stopic aluminiowa klatka na
    wirniku, w skutek zwiekszonego poslizgu.

    --


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: