  • Data: 2016-07-15 23:27:26
    Temat: Re: Silnik 1f a 3f
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-07-15 o 10:50, J.F. pisze:

    > A moze po prostu taki silnik o wystarczajacym momencie startowym marnuje
    > sie potem w czasie pracy - tzn wprowadza kiepski cos fi i nie mozna
    > napisac "klasa A++" ?

    Tak sobie teraz uświadomiłem - ciekawe, czy te lodówki
    A+++++++++++++++++++++++++++++ mają może silnik synchroniczny z magnesem
    trwałym i klatką rozruchową? To by z pewnością poprawiało sprawność.

    Teraz sobie przypominam, że widziałem niedawno kompresor do chłodni
    przemysłowej, zamknięty w zbiorniku coś koło 50-60 litrów, trójfazowy,
    synchroniczny z magnesem trwałym, pod falownik. I co ciekawe - miał
    wyprowadzone wszystkie 6 końcówek uzwojenia, a rating miał 400/690V,
    więc można go używać w sieci 400/230V w trójkąt lub 690/400V w gwiazdę.