    From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Serwer druku - kompatybilność drukarek
    Date: Wed, 10 Jul 2013 12:03:06 +0200

    > Jeszcze zależy, jaki soft w printserverze. Mam router TP-Linka
    > (ethernet+wifi) z wyjściem USB właśnie dla drukarek i tu się zaczynają
    > jaja:
    >
    > Na oryginalnym sofcie TP-Linka działa to tak, że Windowsie trzeba
    > zainstalować pewien program TP-Linka. Drukarka jest kreowana lokalnie w
    > tym komputerze, a soft zapewnia przesłanie przez sieć do routera.
    > Przecież to jest kretynizm. Trzeba by ręcznie instalować taki soft na
    > każdym komputerze w sieci!
    >
    > Ten sam router, po zmianie firmware na DD-WRT zmienia się w prawdziwy
> [...]

    Nie jest durny, tylko przeznaczony do innych zastosowań. To jest
    udostępniony przez sieć port USB, a nie printserwer. Ma to swoje zalety:
    zwykle możesz podłączyć dowolne urządzenie i będzie działało. Może to
    być np MFP. Wadą jest to, że do tego urządzenia musisz się podłączać i
    odłączać, ale dla MFP jest to w zasadzie jedyna możliwość. udostępnienia
    skanera.
    Printserwer działa inaczej, ale za to nie możesz zamiast drukarki
    podłączyć np pendrajwa.

    Pozdrawiam

    DD