  • Data: 2012-03-19 17:28:55
    Temat: Re: SMS specjalny oszukany
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:jk6tqk$a6m$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
    >
    > A to nie kłóci się z zasadą, że podejrzenie popełnienia przestępstwa
    > zgłasza się tam, gdzie nabrało się tego podejrzenia?

    Podejrzenie można zgłosić gdziekowliek. I tak zostanie wysłane wg
    właśćiwości miejscowej.

    > Z moich doświadczeń wynika, że właściwość miejscowa jest stawiana na
    > pierwszym miejscu przez policję/prokuraturę - a gdzie pan był gdy doszedł
    > pan do wniosku, że został oszukany?

    Przy oszustwie na odległość meijsce popełnienia przestępstwa, to miejsce,
    gdzie działał sprawca.

    > Porozumieć się należy ale mogę się założyć, że 90% pokrzywdzonych
    > wymięknie i odpuści. Wydrukować, pójść na komisariat, spędzić tam godzinę
    > na przesłuchaniu a wcześniej na walce z dyżurnym o przyjęcie zgłoszenia -
    > yyy, a miało się samo zrobić.

    Jak ktoś zgłosi zbiorowo przestępstwo, to poitem bedą przesłuchiwani w
    charakterze swiadka. Nie chdoziło mi o składanie kilkuset zawiadomień,
    tylko jednego zawierajacego te kilkaset nazwisk.

    > Ja bym proponował skupić się na swoich działaniach. Po uzyskaniu numeru
    > sprawy powiadomić o tym _faktycznie_zainteresowanych_ aby mogli dołączyć
    > taki nr do swoich zgłoszeń.

    Głupia rada. Zanim cokolwiek ktokolwiek do tego dołączy, to każda ze spraw
    samoistnie zostanie umorzona.

    > A to wszystko dlatego, że jak się ludziska zaczną zbierać do wspólnego
    > działania, to albo będzie to trwało rok albo wyjdzie im z tego pozew
    > zbiorowy ;)

    Jeden musi sie poswięcić, zrobic tabelkę i złożyć zawiadomienie w imieniu
    wszystkich. Przy użyciu poczty elektronicznej, to góra tydzień. Jak ktoś do
    tygodnia nie odpowie, to po prostu nie jest zainteresowany i tyle.