eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRozwalilem oponę na dziurce, czy mogę zrobić to przez ubezpieczyciela AC? › Re: Rozwalilem oponę na dziurce, czy mogę zrobić to przez ubezpieczyciela AC?
    From: Tomek Kańka <t...@t...eu.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Rozwalilem oponę na dziurce, czy mogę zrobić to przez ubezpieczyciela
    AC?
    Date: Wed, 19 Jan 2011 21:46:53 +0000 (UTC)

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> napisał(a)
    > Witam.
    >
    > Dzisiaj straciłem miejscu nieoświetlonym i fatalnie widocznym oponę przy
    > predkości 40km/h (!). Dziura ostra jak brzytwa, zapewne świezo wybita.

    Wpółczuję.

    > Policja była, notatka spisana.
    >
    > Mam AC. Czy jest mozliwa taka droga, ze "szybko" załatwie wypłatę
    > pieniędzy z AC a potem niech się ubezpieczyciel buja z zarzadcą drogi?

    Zadzwoń do swojego AC i zapytaj. Ale dlaczego nie pójdziesz od razu do
    ubezpieczyciela sprawcy, czyli drogi? WYdaje się, że z OC będzie łatwiej
    niż z AC.

    > I druga sprawa, na co się mam powoływać aby sfinansowano mi *obie* opony
    > na tej osi. Dobra, na kodeks, ale może nie tylko?

    Spodziewaj się raczej, że odejmą Ci kilkadziesiąt % ceny opony, za to,
    że była zużyta. I tutaj będzie łatwiej się kłócić z OC, niż z AC. OC ma
    ci przwrócić stan poprzedni, niech się oni martwią jak to zrobić.

    Ja właśnie kończę załatwiać taką samą szkodę z AC w Hestii, na razie nie
    było żadnych problemów, choć jeszcze nie dostałem pieniędzy.
    Rezczoznawca "kazał" zrobić również geometrię zawieszenia, obejrzał
    felgę i choć wyglądała na prostą, to stwierdził że jak się na wyważarce
    okaże, że krzywa, to też oddadzą. Odjął tylko 15% ceny opony właśnie za jej
    żużycie (miała rok). Mówił, że za całkiem nową oponę założoną tylko na
    samochód odejmuje 10%.

    --
    Tomek