-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin1!goblin.stu.neva.r
u!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrad
a.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Reply-To: m...@p...onet.pl
Subject: Re: Rozmiar opon a spalanie
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5bd482ff$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<pr6hov$pqr$1@node2.news.atman.pl> <pr6ud2$653$1@node2.news.atman.pl>
<5bd6fef7$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd700ca$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd7036b$0$497$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd7084e$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd70c8f$0$516$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd728d0$0$475$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd787a0$0$477$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd82c15$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd836bc$0$498$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd85f11$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd88b1f$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
<5bd8aaf7$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
Organization: A.P.Z.
Date: Tue, 30 Oct 2018 21:49:10 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
Thunderbird/52.9.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <5bd8aaf7$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 148
Message-ID: <5bd8c3d9$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 213.238.88.44
X-Trace: 1540932570 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 522 213.238.88.44:54286
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642639
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-10-30 o 20:02, J.F. pisze:
>>>> Pompuję z przerobionej gaśnicy co 50km :]
>>>> https://i1.jbzdy.pl/contents/2018/10/3edbbd27afbcd8a
2235214d82ebbdf76.jpg
>>>>
>>
>>> Ale azot pompujesz czy CO2 ?
>> Tak, ciekły. Wtedy opony są twarde :]
>
>>> Azot oszczedza paliwo :-)
>> Ciekły jest cięższy :/
>
> Dlatego jednak gazowy :-)
Ale na gazowym są większe opory tarcia bo guma minkciejsza :]
>
>>>> Możesz sobie zrobić test ale najlepiej widać to w starych
>>>> gaźnikowcach, bez udziału komputera, który podnosi obroty silnika w
>>>> momencie obciążenia alternatora. Ponieważ jest to bardzo niewielka
>>
>>> Starego gaznikowca tez mialem.
>>> Z gazem, wiec moglem wylaczyc benzyne i zmierzyc na ile starcza
>>> porcja paliwa w gazniku.
>
>> Prawie dobry kierunek ale błędna hipoteza :)
>> Na gaźnikowcu nie było korekcji obrotów i gdy włączasz światła to
>> obroty spadają.
>
> Teraz to juz nie sprawdze, ale jesli mnie skleroza ... chyba nie we
> wszystkich spadaly.
>
> A wez jeszcze pod uwage, ze jak spadalo napiecie, to mogla spasc energia
> iskry i i byc inny przebieg spalania ... moze od tego spadaly obroty ?
Taa, szczególnie na małych dieslach :>
>
>> OK, spalanie nie rośnie. W przypadku wtrysków jest inaczej. Włączasz
>> światła a komputer--cyk, cyk i podaje wincyj paliwa żeby te obroty
>> utrzymać. No chyba że masz korbkę w kabinie i mu pomagasz :]
>
> W przypadku gaznika wolne obroty tez byly stabilne. Nie az tak jak z
> komputerem, ale silnik przeciez nie gasl, wiec jakos ten uklad sie
> stabilizowal.
Nie miał jak się stabilizować. Nawet jakiś wątek ostatnio był na
grupie...bo się okazuje że alternator jest obciążeniem, bo musi :]
szczególnie kiedy jest słaby akumulator i nie kompensuje.
> Wiecej paliwa dawal, zeby alternator skompensowac ?
j/w
[...]
>> Nie umiem pojąć, dlaczego próbujesz wstawić tutaj inne jednostki. O
>> miliardów lat spalanie liczymy l/km więc musisz się odnieść do takiego
>> przelicznika.>
>
> Mowilismy o zmierzeniu wplywu swiatel, wiec jesli zauwaze na postoju, to
> tez jest to dowod.
> A IMO - latwiej bedzie zauwazyc wplyw tych 0.15kW gdy silnik chodzi na
> minimalnej mocy, niz gdy produkuje powiedzmy 20kW.
Ale nie możesz tego odnosić do określania w godzinie, skoro uznaje się
przelicznik l/km.
>> Dlatego podałem że należy w mieście odnosić się do przebiegu a nie do
>> czasu pracy=1h przy jednej godzinie nie zauwazysz praktycznie wzrostu
>> paliwa ale przy 6 godzinach pracy jak najbardziej, gdzie musimy na
>> końcu stosować jednostki l/km :)
>
> to ja sobie uruchomie silnik na 6h na parkingu, po co mam jezdzic i
> błedy wprowadzac.
No i na 100km będziesz miał spalanie nieskończenie wielkie, jeśli
nigdzie nie pojedziesz :] Trochę bessęsu, bo jak chcesz mieć stratę to
lepiej to paliwo wylać do beczki na ścieki :D
>> Licz kilometry/zuzycie a nie czas pracy silnika :D:D:D
>
> Jesli jednak przyjac ze w miare dobrze policzylem, to na pewno nie
> zauwaze tych 0.05l na 100km trasie.
> Nawet 0.3l na 600km i 6h trasie nie zauwaze, bo rozrzut bedzie wiekszy :-)
Ale w mieście zauważysz. Na trasie nie. Różnica polega na prędkości.
Jesli pojedziesz z włączonymi światłami 1000km z prędkością 15km/h i
zrobisz test na tą samą trasę bez świateł to spalanie będzie mniejsze :)
Nie chce mi się obliczac ile czasu pojedziesz ale właśnie ilość godzin
pracy silnika da zauważalną różnicę bo musisz czas pracy silnika
traktować jak mnożnik. Tutaj chodzi o wychwycenie namacalnej różnicy.
Odnośnie jazdy światła/bez w realnym życiu, nie mamy wpływu na prędkość
w mieście ale głównie po nim jeździmy co jak już wspomniałem w
przeliczeniu l/km mamy różnice. Na trasie ich oczywiście nie ma bo
silnik pracuje krócej i wychwycenie jest praktycznie niemożliwe.
Sumując. Jeżdżąc po miesie ze światłami, samochód pali o 0,5l/100km
więcej niż bez świateł. Na trasie nie ma różnic.
> Ale to ma byc wymierzony odcinek od stacji do stacji a nie do "miejsca
> zatrzymania" :-)
Łokurwa. Jak byś był piłką do golfa, to bym za chuja nigdy nie trafił do
dołka. Daję ci na tacy całą wykładnię a ty skręcasz przed dołkiem o 180
stopni.
Skup się, tak, teraz, UWAGA...
JA KURWA WRACAM TĄ SAMA DROGĄ DO TEJ SAMEJ STACJI!!!jeden :D
Mnożnik drogi mam x2 i tym samym ma pełen test :]
>>>> Wyżej objasniłem, jak się ma zużycie paliwa do mocy silnika, to
>>>> nadal podtrzymuję, że czy to będą światła czy opory toczenia, to
>>>> jest to parametr _stały_ znaczy ileś KW.
>>
>>> Co do oporow toczenia, to mam watpliwosci czy taki staly.
>> A co się niby ma zmieniać?
>
> A wszystko - zagwarantujesz, ze sie nie zmienia ?
>
> No i jesli chodzi o moc oporow toczenia - to wprost od predkosci zalezy.
Skokowo, logarytmicznie? Skoro zakładam taką samą prędkość w pomiarze to
gdzie mi się ta prędkość ma nagle zmieniać? Bzdurujesz...idź w stronę
światła :)
>>> A mysmy na swiatla zeszli, o mocy 0.15kW. I juz wychodzi
>>> niemierzalne, nawet jesli po miescie silnik rzadko 20kW przekracza.
>
>> Podobnie jest z oponami. Watpię żeby generowały "połyk" 1KW z silnika,
>> raczej gdzieś max 100W lub nawet mniej
>
> https://www.oponeo.pl/artykul/etykieta-opon
> http://vianor.pl/informacja-o-oponie/nowe-etykietowa
nie-opon-w-ue/efektywnosc-paliwowa/
>
>
> Trzeba by siegnac do dziennika ustaw, zeby nie zgadywac co poeta mial na
> mysli, ale wyglada na to, ze roznice moga byc spore.
>
> A po doczytaniu ... zobaczyc korelacje efektywnosci i szerokosci.
> Byc moze nie ma ...
Już Ci wskazałem, gdzieś tam po drodze. Na małych silnikach będzie to
jakoś odczuwalne ale na dużych nie, bo opory toczenia w pojazdach z
większą mocą są traktowane jak kajak podpięty do lotniskowca :)
--
LordBluzg(R)
?Sukces WOŚP klęską PiS?
Następne wpisy z tego wątku
- 30.10.18 21:58 Mateusz Viste
- 30.10.18 22:04 LordBluzg(R)
- 30.10.18 23:37 LordBluzg(R)
- 30.10.18 23:41 J.F.
- 31.10.18 01:14 LordBluzg(R)
- 31.10.18 08:17 J.F.
- 31.10.18 10:34 LordBluzg(R)
- 31.10.18 10:53 J.F.
- 31.10.18 11:19 LordBluzg(R)
- 31.10.18 11:48 J.F.
- 31.10.18 12:15 LordBluzg(R)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-10 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-10 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-02-10 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-10 Karząca ręka samorządu adwokackiego wygrała w NSA - wieszanie (portretów) ue-posłów ze "współczesnej Targowicy" (2017)
- 2025-02-10 Nie kupisz paliwa na stacji
- 2025-02-09 Ster w trolejbusie.
- 2025-02-09 Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- 2025-02-08 W zyciu warto miec szczescie
- 2025-02-08 Elektryki
- 2025-02-08 Alg. kompresji LZW
- 2025-02-08 Kraków => Key Account Manager <=
- 2025-02-08 Warszawa => Java Developer <=