  • Data: 2016-03-16 22:38:09
    Temat: Re: Reverse recovery time
    Od: Michał <m...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.03.2016 o 17:18, JDX pisze:
    > albo ,,czas odzyskiwania zdolności zaworowej" albo po prostu ,,czas
    > przełączania" (np. strona 3 (65):
    > http://www.fuw.edu.pl/pfdz/Opisy-cwiczenIN/7.Materia
    ly-Diody_polprzewodnikowe.pdf)

    Dziękuję wszystkim.
    Właśnie "czas przełączania" nie pasuje mi tutaj, bo sugeruje, że dotyczy
    przełączania w obie strony.

    "Czas odzyskiwania zdolności zaworowej" jest chyba najbardziej
    precyzyjny, ale też najdłuższy.

    "Czas ustalania charakterystyki wstecznej" tak samo długi, ale już mniej
    precyzyjny. Jak pamiętam sprzed lat, czas ustalania charakterystyki
    wstecznej w czasie studenckich laborek zajmował nawet do 1.5h,
    szczególnie jak po godzinie okazywało się że dioda nie ma kierunku
    zaporowego ;-)

    Staram się w słownictwie zawodowym nie używać angielskich terminów, ale
    na tym pojęciu poległem.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał Smolnik