  • Data: 2021-04-06 16:15:15
    Temat: Re: Pytanie NTG niestety - Notebook wielosystemowy.
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    2021-04-06 o 15:53 +0200, heby napisał:
    > Ale nawet wtedy pobieranie poprzez "synchronizajce/odświeżanie" jest
    > zazwyczaj niepoprawne. Poprawnie przenosi się na nowszą wersję źródeł
    > i merguje zmiany ze starego brancha.

    Wszystko ok, ale tutaj mowa o plikach binarnych, stąd moje założenie
    pracy w uproszczonym trybie "wszyscy na jednym trunku", bo żadne merge
    nie wchodzą w grę.

    > Praca w VCS wymaga samodyscypliny, inaczej kończy się bałaganem i
    > pracą wszystkich na jednym trunku gdzie opisana sytuacja z
    > synchronizacją ma miejsce i niewiele się to rózni od Twoejgo NASu.

    Różni się o tyle, że użytkownik nie zdoła wykasować czegoś innym,
    wszyscy mogą sobie oglądać projektu lokalnie (czyli szybko), a wszelkie
    zmiany są zapisane w historii i można bez problemu pobrać wersję
    projektu XYZ z października 1999, jeśli tylko jest taka potrzeba.

    > Dlatego w firmie jest lider który ma słowo decydujące w organizacji
    > pracy i tępi zachowania niezgodne ze sztuką. Taki lider to ktoś z
    > doświadczeniem, jesli nie ma u was takiej osoby to VCS nie da wam
    > żadnych zalet bo będziecie go używać i tak jak upierdliwego NASa.

    Tu też nie mogę się do końca zgodzić - doświadczenie nie jest
    niezbędne, jeśli człowiek jest poważny, z głową i zada sobie kilka
    podstawowych pytań dot. workflow pracy przed ustaleniem firmowych
    reguł. Irek wydaje mi się spełniać te kryteria z nawiązką.

    > Choć VCS może się przydać w jakiejś okrojonej wersji do innych tasków
    > lub jako wspomaganie produkcji.

    Moja nieśmiała sugestia rozpatrzenia pracy z VCS była ukierunkowana
    właśnie na "wspomaganie produkcji" - tj. zastąpienie NASa rozwiązaniem
    NASopodobnym, w którym ludzie pracują wyłącznie lokalnie i mają dostęp
    do historii projektów.

    Mateusz