  • Data: 2021-04-07 00:03:56
    Temat: Re: Pytanie NTG niestety - Notebook wielosystemowy.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Irek.N. napisał:

    > Patrząc na ten paradox, oraz na to, że "zwykłe google" nie ma żadnej
    > motoryki, za ile będziemy mówili do niego wujku? Za 5 lat?

    Już niektórzy mówią o nim wujek. A o motoryce (w kontekscie paradoksu
    Moraveca) pisze ciocia Wiki. To uproszczony opis, z tą motoryką.

    W połowie lat 70 prognozowano, że jednym z zadań, które komputery opanują
    najszybciej, będzie tłumaczenie tekstów. No bo słownik to taka niezbyt
    gruba książka, podręcznik do gramatyki też -- co tu więcej trzeba, usiąść
    i natrzaskać trochę kodu w fortranie. Dawano na to kilka lat, że niby koło
    roku 1980 wszyscy tłumacze pójdą z torbami. Nie poszli. Za to przyszedł
    Moravec i powiedzał swoje.

    Jarek

    PS:
    Mamy rok 2021. Wujek coś tam próbuje tłumaczyć, ale zwykle bełkocze tak,
    jakby się schlał na imieninach u cioci.

    --
    Gdzie ojca nie ma, tam Pismo mówi: wuja słuchał będziesz. Jest to jakby
    rodzicielska władza, której grzech, Rochu, się sprzeciwić... Bo nawet