  • Data: 2024-07-21 13:47:27
    Temat: Re: Przyszła Europa?
    Od: io <i...@o...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.07.2024 o 12:13, heby pisze:

    > Nie wygląa na to. >
    > W zeszłym tyg jechałem sobie A1 na odcinku Łódź/Pyrzowice. Sam mam
    > raczej niewyścigowy samochód (Orlando 1.8), ale:
    > 1) cisnąłem między 140-150
    > 2) normalnie wyprzedzałem
    > 3) mało kto mie wyprzedzał
    > 4) ani jednego >200
    > 5) nikt nie migał światłami
    > 6) wszyscy grzecznie ustępowali, przewidując sytuację na drodze

    Ale po to są by szybko jeździć a nie wolno.

    > Takie zjawiska były nieobecne lat temu 20. Obecnie co jadę po jakiejś A
    > to lepiej z roku na rok.

    To nie jest lepiej tylko gorzej.

    > To nie znaczy że nie ma wariatów. Chodzi o to, że wariatów jak by mniej.

    Ale, że wybudowali szybkie drogi by jeździć wolno?

    > Nie wygląda na to, że to wina nakładania cieżkich mandatów. Kultura
    > jazdy się podnosi.

    Jaka tam kultura? Zwykłe niedołęstwo umysłowe albo słabości ekonomiczne jw.

    > Są też kontrasty: wróciłem właśnie z tygodniowej jazdy po okolicy
    > Katanii. O ile na autostradach ruch jest podobny do naszego, to w małych
    > miastach w lokalsów wstępują moce piekielne i 200% agresji. Tam kultura
    > jazdy ma dwa odmienne oblicza.

    Tu też "kultura" ma 2 oblicza: 20/h poniżej na szybkich drogach i 20/h
    powyżej na drogach lokalnych.

> [...]
    > taką skalę, jeśli się jakiś pajac tego typu trafi, to od razu widać po
    > twarzy i paskach, że debil. A na to niewiele można już poradzić.

    > To zależy co masz na mysli. Często cisnę po drogach lokalnych poza
    > terenem zabudowanym. O ile lat temu 20 każdy musiał >100 bo inaczej
    > wstyd na cała wiochę, tak teraz coraz częsciej jedziemy grzecznie 70@70
    > i nikomu się nie śpieszy, poza wyjątkowo wyjątkowymi delikwentami.
    > Również zwalnianie na wioskach do 50 stał osię czymś zupełnie
    > zwyczajnym. Kiedyś wyprzedzał mnie sznurek samochodów, obecnie jestem w

    To mam na myśli co każdy może zobaczyć, że jak jest droga z
    ograniczeniem 40 to ludzie jadą 60, jak autostrada 140 to jadą 120.

    > Nie, korupcja pojawi się tylko wtedy, kiedy istnieje bezpośrednie
    > powiazanie czynności nakładania mandatu z wynagrodzeniem (np. przez
    > system premii). Ludzie skorumpowani zazwyczaj sie głupi i jakieś głebsze
    > abstrakcje nie są mozliwe do pojęcia.

    Jaka tam znowu korupcja?! Co miesiąc dostają wynagrodzenie za to, że
    wystawiają mandaty a nie, że prawdziwych przestępców łapią.