  • Data: 2024-07-21 16:32:49
    Temat: Re: Przyszła Europa?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 21 Jul 2024 15:09:51 +0200, heby wrote:

    > Autostrady są po to aby szybko jeździć. 140 to aż naddo. Jesli musisz
    > szybciej jeździć niż cała reszta, to proponuje się nie zatrzymywac w
    > maku i wyjdziesz na to samo. Ogólnie polecam planowanie przed.

    > Tylko z perspektywy klepanej z przystanku bawarki.

    Taa, a to "140 to az nadto" to z persektywy klepanej bawarki, czy
    nowego samochodu ... elektryk, twizy, silnik 1.0 ? :-)

    > Całe szczęście znacząca cześć suwerena to jednak inny typ.

    Dla kogo to szczescie na autostradzie ?

    > 140 to bardzo szybko. Znacząco szybciej niż te same drogi w 200x gdzie
    > tylko sporadycznie było >100.

    Ja cie ostrzegam - nie jedz za Odrę.

    > Raczej piszez o jakiś wyjątkach. Obserwacje codzienne wykazują, że
    > ludzie jakieś 10 lat temu przestali się ścigać na autostradach. Może
    > dorośli.

    A moze maja silniki 1.0.
    Ale z turbina, to moze ze 200 pociagnąc, po co takie produkują, po co
    to komu :-P
    .

    Czy 10 lat temu ... od ~10 lat to nam autostrad przybyło, po pierwsze.
    Moze wczesniej nie miałes doświadczenia?

    IMO - zawsze było na nich sporo takich co jechali ok 120.
    No i takich, co 90-100.

    Dzis niewielu takich, co jadą 140, ale i szybsi się zdarzają.
    Mowie o A4.

    > Może też mieszkam w bardziej cywilizowanym miejscu. Może
    > czynniki środowiskowe spowodowały, że nie muszą już srać w makach w
    > drodze na ważne spotkanie.

    > To kłamstwo lub efekt siedzenia na jakimś zadupiu.

    Ja potwierdzam.

    > Obserwacja moja jest taka, że zarówno zapierdalanie na 50-kach się
    > powoli kończy (kutasy dłuższe)

    Skończyło sie dawno, bo po prostu ruch za duży.
    Jeden wystarczy przepisowy, reszta musi za nim 50, wyprzedzić nie
    bardzo jest jak.

    > jak również zwalnianie na autostradzie
    > się kończy (nowsze samochody, większa pewność).

    Ciagle wielu takich, co 120 nie przekrzaczają.

    > Możemy mieć inne obserwacje, ale jazda po autostradach prawym pasem @140
    > jest tylko sporadycznie przerywana przez cieżarówki i jeszcze mniej
    > przez osobówki.

    Prawym pasem czy lewym?
    Na prawym pasie A4 ciezarówek pełno.
    140 na lewym wystarcza do wyprzedzenia 95% innych, a i tak co chwila
    musisz zwalniac. Bo tir wyprzedza, bo mała cięzaróweczka typu lublin
    czy iveco wyprzedza, czy osobówka.

    Aha - mowie o predkosciach z nawigacji/GPS. Liczniki troche zanizają.

    No i jest jeszcze jeden syndrom 1.0 - znajoma ma taki stary mały
    silnik, 110 jedzie fajnie, szybciej to czuć że się męczy.
    No to jedzie prawym, trafia na cięzarówkę lub kilka, wyprzedza,
    blokuje przy tym szybszych, nawet jak chce być grzeczna i przyspiesza,
    to samochodzik jedzie szybciej, szybciej, szybciej, szybciej ... i
    ciągle nie ma 140.

    > Może wybierz się na jakąs wycieczkę i obczaj statystycznie jak obecnie
    > wygląda przeciętna A.

    No i co widujesz 140, 120, 100 ?

    J.