  • Data: 2024-07-21 17:41:07
    Temat: Re: Przyszła Europa?
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 21/07/2024 17:02, J.F wrote:
    > co, 140 to jednak za mało ? :-P

    Do wyprzedzenia kogoś ze 130 na prawym to mało.

    > No widzisz, a piszesz, ze to nieprawda ze jada 120.

    Tiry od zawsze jadą ~100. Nic na to nie poradzę. Jadąc przepisowo max
    będziesz zmuszony wyprzedzać.

    Problem nie polaga na tym, że na autostradzie są wolne pojazdy.

    Problem polega na tym, czy da się je płynnie objechać.

    Jesli nie ma zapierdalaczy, to wyprzedzenie zawalidrogi jest płynne i
    bezpieczne.

    Jeśli wyprzedzanie zawalidrogi może skończyć się kolizją z idiodą na
    długich, to nie jest bezpieczne.

    Pewną zaletą tego zjawiska jest to, że zapierdalacze częściej giną. Może
    wyginą. Ewolucja.

    > Miałes szczęscie albo weekend.

    Poruszam się po A nieco częściej, więc to nie szczęscie.

    > Często masz tyle ciężarowkek na prawym, że na kulturę nie ma miejsca.

    Wtedy lewy ładnie ciśnie 140-150, jak nie ma zapierdalaczy, to jest
    miejsce aby sobie zjechać.

    > Jedziesz 120, i albo hamujesz do 90, albo wyprzedzasz dalej.
    > A za tobą ktos narzeka.

    Nic dziwnego, jak by zachował odstęp, to by nawet nie poczuł, że
    rozpoczynam wyprzedzanie.

    Kultura jazdy to też rozumienie potrzeb innych - daj mi odstęp, wjadę
    sobie o oboje wyprzedzimy. Nogi z gazu nie zdejmiesz, tylko zachowaj odstęp.

    > A co niby wtedy było, i gdzie?

    Powszechne było miganie długimi, ogromne ilosci przygłupów i prawników w
    bawarkach napierniczajacych po lewej i powodujących strach normalnych
    kierowców przed zjechaniem na lewo. Poejście: "lewy jest dla nas, reszta
    dla pedałów" zasłyszane kiedyś pod kiblem na A1, jak doszło do
    rękoczynów między jakiś prawnikiem i idiotą (albo idiotą i prawnikiem,
    ciężko odróżnić nawet teraz).

    > Widać im się spieszy, a ty drogę blokujesz :-)

    Nie, u nich tryb agresywnego dupka jest domyślny. Pojeździ trochę po
    wschodniej Sycyli, zrozumiesz o czym mówię. To zupełnie inny rodzaj
    kierowcy, nadużywający klaksonu, klnący bezustannie, wpierdalajacy się
    na chama wszędzie gdzie się da. Zupełnie jak bym oglądał naszych
    napierdalaczy w latach 90tych. Tylko u nich to nieszkoldiwy folklor przy
    10km/h.

    > Ale tak w duzych miastach, czy na zadupiu te osiedla?

    Mieszkam w dużej aglomeracji. Napieniczanie po osiedlowym parkingu
    wyklepanym Audi to była podstawowa forma rozrywki lokalnych dresów w
    okolicy 200x, czyli kiedy zalała nas 3 fala reklepanego złomu z
    tureckich komisów. Ta swołocz rozlewała się na drogi, ale często z
    powodu deficytu środków na benzynę palili gumy pod oknami tylko.

    Po jakimś czasie środki się pojawiłi, więc ten złom wyjechał na
    autostrady, ale przyzwyczajenia zostały.

    Mozliwe, że wyginęli albo założyli garnitury i już nie wypada przed
    kolegami z kancelarii.

    > Bo przybyło nam troche autostrad i ekspesówek. I obwodnic.

    W pierwszych latach była to dalej agresywna jazda, taka sama jak
    wyprzedzanie na trzeciego na dawnej "1". Tyle że przy większych
    prędkościach. Ale potem, stopniowo, ten gatunek debila zaniknął. Obecnie
    jest już prawie niespotykany.

    > Juz nie trzeba jechac przez wiochy i osiedla, i miasteczka i miasta.

    Ba, już nie trzeba się śpieszyć 100km/h, bo można spacerowo dojechac
    140km/h.

    > Po za tym zależy gdzie - w latach 90-tych narzekałem, nawet tu, na
    > kierowców z Wałbrzycha. Droga DK8 Wrocław-Kłodzko, miedzy wioskami, a
    > oni jadą 70.
    > Byc moze to nie z Wałbrzycha, ale z Dzierżoniowa.

    Nie znam. ALe takich dróg było pewnie wszędzie pełno.

    > A za to na gierkówce pod Warszawą - wyścigi jak się patrzy, w 200x
    > nawet większe :-)

    Owszem, gierkówa był pełna napierdalaczy. Ale po minięciu Łodzi, Ci
    napierdalacze z upierdliwej swołoczy zamieniali się w potencjalnych
    morderców. Tam już była ciągła walka o przetrwanie i nie raz musiałem
    uciekać na milimetry od rowu, żeby nie wjechać na czołowe z jakimś
    idiotą (lub prawnikiem). I właśnie o tym mowa - ta swołocz przeniosła
    się na autostrady i dopiero jakiś czas temu zaczęła zanikać. Nauczyli
    się jeździć, albo jedzą ich robaki.

    > A czemu @70?

    Bo mamy coraz większą świadomość, że jeśli w środku lasu stoi sobie 70,
    to może znaczać, że nie stoi tam bez powodu. I warto zwolnić. Co prawda
    nie potrafię ocenić czy wszystkie 70ki są z jakiegoś rozsądnego powodu,
    ale bardzo wiele jest, choć czasem są nieoczywiste.

    > A ruch duży?

    A co to ma do rzeczy? Czy ruch duży czy mały, fizyka ta sama.

    > Moze jedziesz 70, bo tam z przodu jedzie cięzarówka 70.

    Nie, własnie to co obserwuję to że ludzie samodzielnie, bez czynnika
    zwenętrznego, stosuja się do "głupich przepisów". To jest interesujace
    zjawisko, w pewnym stopniu nowość.

    Sam staram się zwalniać na 70 i 50, choć przyznaje bez bicia, że nie
    zawsze do końca. Ale to co mnie intryguje, że od jakiegoś czasu częsciej
    widzę to u innych. Zaczynam się zastanawiać, czy nie zacząć używać słowa
    "u większości", przynajmniej, że widać jakieś zdjęcie nogi z gazu.

    > Za to co mnie wk* w ostatnich latach ... wracam sobie z wycieczki,
    > powiedzmy 70km, a nawigacja mówi 1:30.
    > I niestety tak jakos wychodzi.

    Ale co jest powodem? 70km po mieście to pewnie całą dniowka. 70km lasem
    to pewnie niecała godzinka.

    > jeden zwolnił, a ty nie masz jak wyprzedzic, i dlatego 50 :-(

    Tak, ale wczęsniej było by pełno napierdalaczy wyprzedzajacych każdy
    jeden samochód, a teraz jest tak, że sobie jedziemy na luzie. Płynnie,
    bezpiecznie.

    > Ale to nie korupcja.

    Wystawianie mandatu ze świadomością, że to podniesie premię, jest korupcją.

    > Korupcja wróci wtedy, jak się poczują bezkarni.

    Moim zdaniem tylko wtedy, kiedy pojawi się bezpośrednie połączenie
    miedzy wystawieniem mandatu a pieniędzmi. Każda bardziej skomplikowana
    zależność jest niepojmowalna przez policjanta, to zbyt skomplikowane.
    Kary mogą to lekko przyciąć, ale zjawisko nie zniknie jeśli takie
    powiązanie jest wprost.