  • Data: 2024-07-21 12:13:54
    Temat: Re: Przyszła Europa?
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 21/07/2024 11:54, io wrote:
    > Autostrady po to generalnie są.

    Nie wygląa na to.

    W zeszłym tyg jechałem sobie A1 na odcinku Łódź/Pyrzowice. Sam mam
    raczej niewyścigowy samochód (Orlando 1.8), ale:
    1) cisnąłem między 140-150
    2) normalnie wyprzedzałem
    3) mało kto mie wyprzedzał
    4) ani jednego >200
    5) nikt nie migał światłami
    6) wszyscy grzecznie ustępowali, przewidując sytuację na drodze

    Takie zjawiska były nieobecne lat temu 20. Obecnie co jadę po jakiejś A
    to lepiej z roku na rok.

    To nie znaczy że nie ma wariatów. Chodzi o to, że wariatów jak by mniej.

    Nie wygląda na to, że to wina nakładania cieżkich mandatów. Kultura
    jazdy się podnosi.

    Są też kontrasty: wróciłem właśnie z tygodniowej jazdy po okolicy
    Katanii. O ile na autostradach ruch jest podobny do naszego, to w małych
    miastach w lokalsów wstępują moce piekielne i 200% agresji. Tam kultura
    jazdy ma dwa odmienne oblicza.

    > Dziwny przykład, ale może u Ciebie tak było.

    Było tak w wielu miejscach, szczególnie w 200x. Ludzie "nagle" się
    dorobili, pokupowali klepane przystanki od turków i z braku miejsca
    cisneli przez osiedla, wiochy, parkingi. Nie obserwuję tego obecnie na
    taką skalę, jeśli się jakiś pajac tego typu trafi, to od razu widać po
    twarzy i paskach, że debil. A na to niewiele można już poradzić.

    > Coś tam się zmienia, ale raczej nie w ludziach bo na drogach lokalnych
    > notorycznie przekraczana jest prędkość.

    To zależy co masz na mysli. Często cisnę po drogach lokalnych poza
    terenem zabudowanym. O ile lat temu 20 każdy musiał >100 bo inaczej
    wstyd na cała wiochę, tak teraz coraz częsciej jedziemy grzecznie 70@70
    i nikomu się nie śpieszy, poza wyjątkowo wyjątkowymi delikwentami.
    Również zwalnianie na wioskach do 50 stał osię czymś zupełnie
    zwyczajnym. Kiedyś wyprzedzał mnie sznurek samochodów, obecnie jestem w
    częscią sznurka sznurka 50.

    > Oni tylko z tego żyją to nie ma znaczenia.

    Nie, korupcja pojawi się tylko wtedy, kiedy istnieje bezpośrednie
    powiazanie czynności nakładania mandatu z wynagrodzeniem (np. przez
    system premii). Ludzie skorumpowani zazwyczaj sie głupi i jakieś głebsze
    abstrakcje nie są mozliwe do pojęcia.