  • 1. Data: 2024-07-21 10:04:15
    Temat: Przyszła Europa?
    Od: Trybun <M...@t...cb>

    Pamiętam takie rzeczy z poprzedniego systemu albo z Niemiec. Zatrzymuje
    mnie dzisiaj rano policjant na przekroczeniu o 20km dozwolonej prędkości
    w terenie zabudowanym i nic, tylko pouczenie!!
    Zdarzyło Wam się że policjant darował?

  • 2. Data: 2024-07-21 10:09:44
    Temat: Re: Przyszła Europa?
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 21.07.2024 o 10:04, Trybun pisze:
> [...]
    > mnie dzisiaj rano policjant na przekroczeniu o 20km dozwolonej prędkości
    > w terenie zabudowanym i nic, tylko pouczenie!!

    Trafiłeś na uśmiechniętych policjantów.

    Robert

  • 3. Data: 2024-07-21 10:21:53
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 21 Jul 2024 10:04:15 +0200, w <v7ife5$3tmrk$1@paganini.bofh.team>, Trybun
    <M...@t...cb> napisał(-a):

> [...]
    > mnie dzisiaj rano policjant na przekroczeniu o 20km dozwolonej prędkości
    > w terenie zabudowanym i nic, tylko pouczenie!!

    Ciekawe czy to nie jakieś twoje kacapskie zwidy...

    ---
    From: Trybun <M...@t...cb>
    W dniu 03.04.2024 o 08:40, 0bciach pisze:

    > Rosja to Słowianie? Żarty jakieś.

    Rosja to Matuszka Słowian. Oj boli was to wy zdrajcy i sprzedawczyki..
    ---

  • 4. Data: 2024-07-21 10:29:28
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Jul 2024 10:04:15 +0200, Trybun wrote:
> [...]
    > mnie dzisiaj rano policjant na przekroczeniu o 20km dozwolonej prędkości
    > w terenie zabudowanym i nic, tylko pouczenie!!

    Tak. za wlasnie takie niecale 20.

    Dzisiaj 16-20 to juz 3-ci prog i 3 pkt, lepiej zwolnic do 14 :-)

    No i uwaga na FR, te sa bezlitosne - i powyzej +10 wysyłaja wezwanie.

    J.

  • 5. Data: 2024-07-21 11:30:06
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/07/2024 10:04, Trybun wrote:
    > mnie dzisiaj rano policjant na przekroczeniu o 20km dozwolonej prędkości
    > w terenie zabudowanym i nic, tylko pouczenie!!

    Taka obserwacja: coraz mniej debili na autostradach pędzacych ~200 w
    swoich wyklepanych passerati. Coraz mniej dresów w bawarach
    napierniczających 70@20 przez osiedla. Nie to, że nie ma wcale, ale
    zanika. Coś się w narodzie zmienia i łagodnieje. A co do policji - jesli
    ich system wynagradzania nie ma związku z ilością wystawionych mandatów,
    samo wystawienie jest czasochłonne a i delikwent wydaje się przypadkowy,
    to czemu nie pouczyć.

  • 6. Data: 2024-07-21 11:38:52
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > mnie dzisiaj rano policjant na przekroczeniu o 20km dozwolonej prędkości
    > w terenie zabudowanym i nic, tylko pouczenie!!

    No pewnie, ale co z tego?

  • 7. Data: 2024-07-21 11:46:06
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 21 Jul 2024 11:30:06 +0200, w <v7ikeu$11q7$2@dont-email.me>, heby
    <h...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Nie to, że nie ma wcale, ale
    > zanika. Coś się w narodzie zmienia i łagodnieje.

    Ma to też swoje ujemne strony -- coraz więcej kosmicznych zawalidróg co przed
    każdym zakrętem dają awaryjnie po heblach i pokonują z prędkością autobusu
    (przegubowego).

  • 8. Data: 2024-07-21 11:54:25
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 21.07.2024 o 11:30, heby pisze:

    > Taka obserwacja: coraz mniej debili na autostradach pędzacych ~200 w
    > swoich wyklepanych passerati.

    Autostrady po to generalnie są.

    > Coraz mniej dresów w bawarach
    > napierniczających 70@20 przez osiedla.

    Dziwny przykład, ale może u Ciebie tak było.

    > Nie to, że nie ma wcale, ale
    > zanika. Coś się w narodzie zmienia i łagodnieje.

    Coś tam się zmienia, ale raczej nie w ludziach bo na drogach lokalnych
    notorycznie przekraczana jest prędkość.

    > A co do policji - jesli
    > ich system wynagradzania nie ma związku z ilością wystawionych mandatów,
    > samo wystawienie jest czasochłonne a i delikwent wydaje się przypadkowy,
    > to czemu nie pouczyć.

    Oni tylko z tego żyją to nie ma znaczenia.

  • 9. Data: 2024-07-21 11:58:03
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/07/2024 11:46, r...@k...pl wrote:
    > Ma to też swoje ujemne strony -- coraz więcej kosmicznych zawalidróg co przed
    > każdym zakrętem dają awaryjnie po heblach i pokonują z prędkością autobusu
    > (przegubowego).

    Nie obserwuję. Tzn obserwują podobną ilość co 20 lat temu. Nawet
    zaryzykuje, że kultura jazdy jakby większa, może to mieć związek z
    ogólna wymianą "floty" na nowszą. Przypadki, jak komuś nieoczekiwanie
    gaśnie silnik przy ruszaniu, to już rodzynek.

  • 10. Data: 2024-07-21 12:13:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/07/2024 11:54, io wrote:
    > Autostrady po to generalnie są.

    Nie wygląa na to.

    W zeszłym tyg jechałem sobie A1 na odcinku Łódź/Pyrzowice. Sam mam
    raczej niewyścigowy samochód (Orlando 1.8), ale:
    1) cisnąłem między 140-150
    2) normalnie wyprzedzałem
    3) mało kto mie wyprzedzał
    4) ani jednego >200
    5) nikt nie migał światłami
    6) wszyscy grzecznie ustępowali, przewidując sytuację na drodze

    Takie zjawiska były nieobecne lat temu 20. Obecnie co jadę po jakiejś A
    to lepiej z roku na rok.

    To nie znaczy że nie ma wariatów. Chodzi o to, że wariatów jak by mniej.

    Nie wygląda na to, że to wina nakładania cieżkich mandatów. Kultura
    jazdy się podnosi.

    Są też kontrasty: wróciłem właśnie z tygodniowej jazdy po okolicy
    Katanii. O ile na autostradach ruch jest podobny do naszego, to w małych
    miastach w lokalsów wstępują moce piekielne i 200% agresji. Tam kultura
    jazdy ma dwa odmienne oblicza.

    > Dziwny przykład, ale może u Ciebie tak było.

    Było tak w wielu miejscach, szczególnie w 200x. Ludzie "nagle" się
    dorobili, pokupowali klepane przystanki od turków i z braku miejsca
    cisneli przez osiedla, wiochy, parkingi. Nie obserwuję tego obecnie na
    taką skalę, jeśli się jakiś pajac tego typu trafi, to od razu widać po
    twarzy i paskach, że debil. A na to niewiele można już poradzić.

    > Coś tam się zmienia, ale raczej nie w ludziach bo na drogach lokalnych
    > notorycznie przekraczana jest prędkość.

    To zależy co masz na mysli. Często cisnę po drogach lokalnych poza
    terenem zabudowanym. O ile lat temu 20 każdy musiał >100 bo inaczej
    wstyd na cała wiochę, tak teraz coraz częsciej jedziemy grzecznie 70@70
    i nikomu się nie śpieszy, poza wyjątkowo wyjątkowymi delikwentami.
    Również zwalnianie na wioskach do 50 stał osię czymś zupełnie
    zwyczajnym. Kiedyś wyprzedzał mnie sznurek samochodów, obecnie jestem w
    częscią sznurka sznurka 50.

    > Oni tylko z tego żyją to nie ma znaczenia.

    Nie, korupcja pojawi się tylko wtedy, kiedy istnieje bezpośrednie
    powiazanie czynności nakładania mandatu z wynagrodzeniem (np. przez
    system premii). Ludzie skorumpowani zazwyczaj sie głupi i jakieś głebsze
    abstrakcje nie są mozliwe do pojęcia.