  • Data: 2024-07-21 17:05:47
    Temat: Re: Przyszła Europa?
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 21/07/2024 16:32, J.F wrote:
    > Taa, a to "140 to az nadto" to z persektywy klepanej bawarki, czy
    > nowego samochodu ... elektryk, twizy, silnik 1.0 ? :-)

    Wiekszości samochodów. Autostrady, o dziwo dla Konfederatów, buduje się
    dla większości społeczeństwa.

    > Dla kogo to szczescie na autostradzie ?

    Dla ludzi chcących płynnie dostać się tam, gdzie chcą. Co jest niejako
    celem autostrady.

    Jeśli ktoś się chce dostać szybko, to są helikoptery i teleporty.

    > Ja cie ostrzegam - nie jedz za Odrę.

    Byłem. Zapierdalaczy więcej, ale mają do zabawy ze dwa pasy więcej.
    Kultura ruchu jest bardzo podobna *pomimo* zapierdalaczy. Widocznie i
    zapierdalacze to inny gatunek niż dres w wyklepanym przystanku.

    > A moze maja silniki 1.0.

    Wątpię aby dotyczyło to wszystkich. Tu nastapiło coś innego niż
    ograniczenie technologiczne. Ja stawiam na kulturę jazdy i możliwość
    wykazania się długością kutasa inaczej.

    > Czy 10 lat temu ... od ~10 lat to nam autostrad przybyło, po pierwsze.
    > Moze wczesniej nie miałes doświadczenia?

    Pociskam przez rózne A nieregularnie, ale od 20 lat. Obserwacja jest
    więc w zakresie 200x-202x. Zachowanie kierowców na drogach znacząco się
    zmieniło, na lepsze. Przyczyn jest wiele, od zmiany jakosci dróg, przez
    lepsze samochody po zwykłą kulturę jazdy wynikającą z obserwacji, że
    współpraca na drodze jest lepsza niż walenie długimi.

    > IMO - zawsze było na nich sporo takich co jechali ok 120.
    > No i takich, co 90-100.

    Tak, ale teraz Ci od 120 mogą 140. No i sobie jadą. Nareszcie.

    > Dzis niewielu takich, co jadą 140, ale i szybsi się zdarzają.
    > Mowie o A4.

    A1 - prawy pas - 5 minut ciągłej jazdy 140 w sznurku aż pojawił się tir.

    Musimy faktycznie jeździć po innych drogach, bo znaczących spowolnień
    nie spotykam na A, a jeśli są można płynnie takiego objechać i jestem
    ogólnie zaskoczony jak grzecznie i ładnie się to odbywa. Wpuszczą cię,
    podziękują, jest milutko. Brak agresji tak ogólnie.

    > Ja potwierdzam.

    Ja nie.

    > Prawym pasem czy lewym?

    Prawym.

    > Na prawym pasie A4 ciezarówek pełno.

    Zalezy od dnia tygodnia.

    > 140 na lewym wystarcza do wyprzedzenia 95% innych, a i tak co chwila
    > musisz zwalniac. Bo tir wyprzedza, bo mała cięzaróweczka typu lublin
    > czy iveco wyprzedza, czy osobówka.

    Nie obserwuję wyprzedzania ciężarówek przez ciężarówki od dawna w takiej
    ilości, jak 10 lat temu, może mają limitery ustawione dokładniej, a może
    taki przeciętny Heniek dał radę ogarnąć matematykę, że jedyne co
    osiągnie to 30 sek wcześniej schabowego w następnej przydrożnej dziurze.

    Prawy pas *przyśpieszył* ja również ludzie czują się pewniej i zgrabniej
    wyprzedzają. Nie widuję też długich kolumn tirów jeden za drugim. W
    ogóle jazda A w ostatnich latach to czysta przyjemność. Znikneli pajace
    w bawarkach tnący 200km/h, znikneli kierowcy walców toczących się
    80km/h. Ruch się upłynnił, wyprzedzanie nie grozi już śmiercią.
    Nauczyliśmy się jeździć po autostradach, choć jeszcze trochę do poprawki.

    > Aha - mowie o predkosciach z nawigacji/GPS. Liczniki troche zanizają.

    W sumie jak masz GPS i ten sam samochód, to szybko będziesz wiedział jak
    jest faktyczna prędkość bo pamiętasz przelicznyk na każdym zakresie i
    patrząc w prędkościomierz 140 wiesz, że to 148.

    > No i jest jeszcze jeden syndrom 1.0 - znajoma ma taki stary mały
    > silnik, 110 jedzie fajnie, szybciej to czuć że się męczy.
    > No to jedzie prawym, trafia na cięzarówkę lub kilka, wyprzedza,
    > blokuje przy tym szybszych, nawet jak chce być grzeczna i przyspiesza,
    > to samochodzik jedzie szybciej, szybciej, szybciej, szybciej ... i
    > ciągle nie ma 140.

    No ale to samochodzik do jazdy po bułki. Na autostradzie średnio sie
    sprawdza. Jeździłem wynajętym Nissanem z małym silnikiem. W sumie cały
    proces adaptacji (czyli wyprzedzania na 3) zajął mi kilka godzin. Dawał
    radę tak samo jak każdy inny samochodzik.

    Ale że 140 nie dał jednak rady, to podejrzane.

    > No i co widujesz 140, 120, 100 ?

    a) prawy idzie, jak może, 130-140, problemy są wyprzedzane płynnie
    b) lewy idzie trochę szybciej, ale ludzie często zjadą na prawy nawet
    jak nie muszą (to nowość), a jest trochę miejsca
    c) główne przyczyny spowolnienia prawego to ciężarówki, ale ludzie
    nauczyli się płynnie radzić sobie z tym problemem, czasami to wygląda
    wręcz ślicznie, jak 3-4 pojazdy płynnie zjedzie sobie na chwilkę na
    lewo, wyprzedzi tira i zjedzie w tej samej konfiguracji na prawo.
    d) jedyny problem to sporadyczni zapierdalacze, utrudniajacy ruch
    wszystim innym, z roku na rok tej swołoczy coraz mniej.
    e) trafiaja się "ciamajdy" którzy nie zdecydowali się zjechać na lewy i
    jadą na zderzaku tira. Nauczą się.