-
Data: 2024-07-21 17:05:47
Temat: Re: Przyszła Europa?
Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 21/07/2024 16:32, J.F wrote:
> Taa, a to "140 to az nadto" to z persektywy klepanej bawarki, czy
> nowego samochodu ... elektryk, twizy, silnik 1.0 ? :-)
Wiekszości samochodów. Autostrady, o dziwo dla Konfederatów, buduje się
dla większości społeczeństwa.
>> Całe szczęście znacząca cześć suwerena to jednak inny typ.
> Dla kogo to szczescie na autostradzie ?
Dla ludzi chcących płynnie dostać się tam, gdzie chcą. Co jest niejako
celem autostrady.
Jeśli ktoś się chce dostać szybko, to są helikoptery i teleporty.
>> 140 to bardzo szybko. Znacząco szybciej niż te same drogi w 200x gdzie
>> tylko sporadycznie było >100.
> Ja cie ostrzegam - nie jedz za Odrę.
Byłem. Zapierdalaczy więcej, ale mają do zabawy ze dwa pasy więcej.
Kultura ruchu jest bardzo podobna *pomimo* zapierdalaczy. Widocznie i
zapierdalacze to inny gatunek niż dres w wyklepanym przystanku.
>> Raczej piszez o jakiś wyjątkach. Obserwacje codzienne wykazują, że
>> ludzie jakieś 10 lat temu przestali się ścigać na autostradach. Może
>> dorośli.
> A moze maja silniki 1.0.
Wątpię aby dotyczyło to wszystkich. Tu nastapiło coś innego niż
ograniczenie technologiczne. Ja stawiam na kulturę jazdy i możliwość
wykazania się długością kutasa inaczej.
> Czy 10 lat temu ... od ~10 lat to nam autostrad przybyło, po pierwsze.
> Moze wczesniej nie miałes doświadczenia?
Pociskam przez rózne A nieregularnie, ale od 20 lat. Obserwacja jest
więc w zakresie 200x-202x. Zachowanie kierowców na drogach znacząco się
zmieniło, na lepsze. Przyczyn jest wiele, od zmiany jakosci dróg, przez
lepsze samochody po zwykłą kulturę jazdy wynikającą z obserwacji, że
współpraca na drodze jest lepsza niż walenie długimi.
> IMO - zawsze było na nich sporo takich co jechali ok 120.
> No i takich, co 90-100.
Tak, ale teraz Ci od 120 mogą 140. No i sobie jadą. Nareszcie.
> Dzis niewielu takich, co jadą 140, ale i szybsi się zdarzają.
> Mowie o A4.
A1 - prawy pas - 5 minut ciągłej jazdy 140 w sznurku aż pojawił się tir.
Musimy faktycznie jeździć po innych drogach, bo znaczących spowolnień
nie spotykam na A, a jeśli są można płynnie takiego objechać i jestem
ogólnie zaskoczony jak grzecznie i ładnie się to odbywa. Wpuszczą cię,
podziękują, jest milutko. Brak agresji tak ogólnie.
>>> To mam na myśli co każdy może zobaczyć, że jak jest droga z
>>> ograniczeniem 40 to ludzie jadą 60, jak autostrada 140 to jadą 120.
>> To kłamstwo lub efekt siedzenia na jakimś zadupiu.
> Ja potwierdzam.
Ja nie.
>> Możemy mieć inne obserwacje, ale jazda po autostradach prawym pasem @140
>> jest tylko sporadycznie przerywana przez cieżarówki i jeszcze mniej
>> przez osobówki.
> Prawym pasem czy lewym?
Prawym.
> Na prawym pasie A4 ciezarówek pełno.
Zalezy od dnia tygodnia.
> 140 na lewym wystarcza do wyprzedzenia 95% innych, a i tak co chwila
> musisz zwalniac. Bo tir wyprzedza, bo mała cięzaróweczka typu lublin
> czy iveco wyprzedza, czy osobówka.
Nie obserwuję wyprzedzania ciężarówek przez ciężarówki od dawna w takiej
ilości, jak 10 lat temu, może mają limitery ustawione dokładniej, a może
taki przeciętny Heniek dał radę ogarnąć matematykę, że jedyne co
osiągnie to 30 sek wcześniej schabowego w następnej przydrożnej dziurze.
Prawy pas *przyśpieszył* ja również ludzie czują się pewniej i zgrabniej
wyprzedzają. Nie widuję też długich kolumn tirów jeden za drugim. W
ogóle jazda A w ostatnich latach to czysta przyjemność. Znikneli pajace
w bawarkach tnący 200km/h, znikneli kierowcy walców toczących się
80km/h. Ruch się upłynnił, wyprzedzanie nie grozi już śmiercią.
Nauczyliśmy się jeździć po autostradach, choć jeszcze trochę do poprawki.
> Aha - mowie o predkosciach z nawigacji/GPS. Liczniki troche zanizają.
W sumie jak masz GPS i ten sam samochód, to szybko będziesz wiedział jak
jest faktyczna prędkość bo pamiętasz przelicznyk na każdym zakresie i
patrząc w prędkościomierz 140 wiesz, że to 148.
> No i jest jeszcze jeden syndrom 1.0 - znajoma ma taki stary mały
> silnik, 110 jedzie fajnie, szybciej to czuć że się męczy.
> No to jedzie prawym, trafia na cięzarówkę lub kilka, wyprzedza,
> blokuje przy tym szybszych, nawet jak chce być grzeczna i przyspiesza,
> to samochodzik jedzie szybciej, szybciej, szybciej, szybciej ... i
> ciągle nie ma 140.
No ale to samochodzik do jazdy po bułki. Na autostradzie średnio sie
sprawdza. Jeździłem wynajętym Nissanem z małym silnikiem. W sumie cały
proces adaptacji (czyli wyprzedzania na 3) zajął mi kilka godzin. Dawał
radę tak samo jak każdy inny samochodzik.
Ale że 140 nie dał jednak rady, to podejrzane.
>> Może wybierz się na jakąs wycieczkę i obczaj statystycznie jak obecnie
>> wygląda przeciętna A.
> No i co widujesz 140, 120, 100 ?
a) prawy idzie, jak może, 130-140, problemy są wyprzedzane płynnie
b) lewy idzie trochę szybciej, ale ludzie często zjadą na prawy nawet
jak nie muszą (to nowość), a jest trochę miejsca
c) główne przyczyny spowolnienia prawego to ciężarówki, ale ludzie
nauczyli się płynnie radzić sobie z tym problemem, czasami to wygląda
wręcz ślicznie, jak 3-4 pojazdy płynnie zjedzie sobie na chwilkę na
lewo, wyprzedzi tira i zjedzie w tej samej konfiguracji na prawo.
d) jedyny problem to sporadyczni zapierdalacze, utrudniajacy ruch
wszystim innym, z roku na rok tej swołoczy coraz mniej.
e) trafiaja się "ciamajdy" którzy nie zdecydowali się zjechać na lewy i
jadą na zderzaku tira. Nauczą się.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.07.24 17:06 heby
- 21.07.24 17:41 heby
- 21.07.24 18:14 io
- 21.07.24 19:00 J.F
- 21.07.24 19:09 heby
- 21.07.24 20:07 J.F
- 21.07.24 20:47 io
- 21.07.24 20:49 heby
- 21.07.24 20:50 io
- 21.07.24 21:07 io
- 21.07.24 21:07 heby
- 21.07.24 21:10 io
- 21.07.24 21:17 heby
- 21.07.24 21:17 heby
- 21.07.24 22:04 J.F
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie