  • Data: 2009-03-16 14:02:17
    Temat: Re: Przystawka do mikroskopu
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pszemol pisze:
    > "Qbab" <b...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > Czyli tu piszesz że nie warto wydawać 1000 dolarów na Nikona.

    O nie , PZO nie da się porónać do tych Nikonów (taki PZO jakim się bawię
    to koszt 50-100 dol) ma jednak taką zaletę że ma szklaną optykę co w
    przypadku mikroskopów sprzedawanych jako amatorskie (czasem nazywanych
    "studenckimi") już nie jest takie częste - firmy tną koszty i wkładają
    tańsze plastikowe obiektywy i okulary co bardzo odbija się na jakości,
    może nie przy obserwacji ale przy foceniu na 100% (oko+mózg sporo
    potrafią skorygować)

    > A tu piszesz że warto :-) I co ja mam biedny sobie teraz pomyśleć? :-)

    E tam jaki znowu biedny skoro chcesz sobie mikroskop kupić :)

    > Wyczytuję argument na korzyść markowych mikroskopów: niezawodność.
    > Ma to znaczenie duże przy zawodowej pracy i używaniu mikroskopu
    > na codzień po 8 lub więcej godzin. Ale dla hobbysty do amatorki?
    > Niezawodność ma tu małe znaczenie - zauważ że za cenę tego używanego
    > Nikona jestem w stanie kupić trzy takie nowe EM Scopes. A więc argument
    > odrzucam bo uważam że mała jest szansa że coś się "zepsuje" od używania.
    > Bardziej się koncentruję nie na niezawodności ale na parametrach
    > optycznych,
    > sposobie ogniskowania, oświetlenie próbek, stolik itp.

    Napisałem to żeby podkreślić że nawet taki używany z labu przez długi
    okres ma zazwyczaj mechanikę w bardzo znośnym stanie - czyli nie będzie
    Cię zbyt dużo kosztował po zakupie, to miałem na myśli.
    Oczywiście sposób operowania stolikiem jest w nich bardzo ergonomiczny i
    co więcej precyzyjny. Oświetlenie jest bardzo miłe do ustawiania i nie
    spędzasz tygodnia na wyjustowaniu układu. A ostrość też jest u mnie
    ustawialna bez zarzutu.

    > Tu nie wiem co powiedzieć bo jako że nie używam na codzień
    > mikroskopów to nie wiem co znaczy wygodny a co niewygodny :-)

    Czasem trafiają się mikroksopy przy których po zmianie powiększenia nie
    trafiasz dokładnie w ten sam obszar (np. niepewność w ilości 1/5 pola
    widzenia mniejszego obiektywu), o ile ma to małe znaczenie przy zmianie
    z 4 na 10 czy z 10 na 20 to jak za jednym razem zmieniasz z 4 na 20 albo
    40 (dla mnie typowe przy żywych obiektach żeby nie zdążyły odpłynąc jak
    już je znajdę pod mniejszym powiększeniem) to ma to znaczenie.

    > No właśnie... czyli argument PRZECIW kupowaniu używanego Nikona
    > na korzyść nowego w pudełku noname.

    A nie w żadnym wypadku, chodziło mi bardziej o to żeby sprawdzić przy
    zakupie bo akurat to może być zniszczone, ale jakość optyki jest bardzo
    dobra, mam porównanie do naprawdę dobrzych szkieł Olympusa i Zeissa i
    jestem zadowolony. Dodatkowo jak kupisz z kompletem szkieł to do końca
    zycia akwarystycznego nie będziesz dokupywał :) nic (bo i po co).

    Twój wybór, ja napisałem co ja bym zrobił :)

    > Z tego co pamiętam z liceum to ciemne pole uzyskuje się wkładając
    > zamiast przesłony takie czarne kółko na trzech cienkich wspornikach.
    > Tam gdzieś w okolicy kondensera. Czy tej opcji nie mają one wszystkie?

    Niby tak, ale czasem okazuje się że nie da rady założyć bo miejsca
    brakuje :)
    możesz też rozglądnąć się za czymś do obserwacji w świetle odbitym jak
    już wypisuję mażenia :)
    albo jeszcze lepiej odwrócony (wtedy obiektyw masz od dołu preparatu) :)

    > A może powinienem dać takie ogłoszenie jak to:
    > http://www.labx.com/v2/adsearch/detail3.cfm?adnumb=3
    83485
    > Napiszę:
    > "akwarysta nonprofit potrzebuje mikroskopu o wysokiej rozdzielczości
    > i to szybko - oczywiście za darmo, za wysyłkę łaskawie zapłacę..." :-)

    Jak to działa to ja też chcę :)

    pozdrawiam
    Qbab