  • Data: 2009-03-17 07:32:11
    Temat: Re: Przystawka do mikroskopu
    Od: Qbab <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pszemol pisze:

    > I to jest mikroskop do oglądania w świetle ODBITYM?
    > Coś mi tu ściemniasz przyjacielu... :-) Przecież jak byk widzę
    > oświetlacz preparatu świecący z góry, przez preparat do
    > obiektywu pod preparatem/stolikiem... czyli światło przechodzące.

    :) i tmałe zdziwienie, ta czarna puszka z tyłu to też lampa i ona świeci
    tak żę światło leci przez obiektyw którego używasz do patrzenia :)

    popatrz na rysunek 4 tutaj:
    http://www.olympusmicro.com/primer/anatomy/reflectko
    hler.html
    albo na schemat tu:
    http://www.microscopyu.com/articles/optics/component
    s.html

    w pierwszym masz narysowane jak to dzaiała że obiektyw też służy do
    oświetlania a na drugim masz mikroskop z dwoma źródami światła.

    I żeby nie było że nie wiem o czym mówię to wyjaśniam :) właśnie siedzę
    przy takim IX71 :) z oboma systemami oświetlającymi i mam wsadzony
    obiektyw 100 oraz okulary 10 co ładnie daje 1000X powiększenie :)
    a on z boku ma jeszcze taką dzwigienkę do zwiększania 1,6x powiększenia
    :) więc zapas mam.

    pozdrawiam
    Qbab