  • Data: 2017-08-02 11:02:05
    Temat: Re: Przerabiał ktoś wiertarkę na aku litowe?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:ols2pk$ab8$1$P...@n...chmurka.ne
    t...
    W dniu 2017-08-02 o 02:17, Pszemol pisze:

    >Kiedyś wyjąłem z szafy, totalnie rozładowany akumulator 12V/?Ah
    >(jakiś mniejszy od 7Ah). Woltomierz pokazywał ślad napięcia chyba w
    >okolicy 1V.
    >Spodziewałem się, że jak podłączę pod zasilacz laboratoryjny to
    >pobierze tyle prądu ile ustawię w ograniczeniu. A tu pobierał coś
    >koło 1mA.
    >Zostawiłem go tak i po jakimś czasie (chyba rzędu godziny) pobierany
    >prąd stopniowo doszedł do ustawionego ograniczenia.

    Ale to chyba byl olowiowo-kwasowy akumulator.
    One tak maja.
    NiCd sa inne.

    W olowiowym to ciekaw jestem - elektrolit zamienia sie w wode, a woda
    kiepsko prad przewodzi, czy plyty sie pokrywaja jakas trwala warstwa
    PbSO4, nie przewodzaca pradu (efekt zasiarczenia).

    Po czym ta warstwa zostaje rozbita, czesc opada na dol, robi zwarcia i
    aku jest do wyrzucenia :-)
    Ale tych maluchow 7Ah byc moze to nie dotyczy.

    J.