  • Data: 2017-08-02 11:58:47
    Temat: Re: Przerabiał ktoś wiertarkę na aku litowe?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Uncle Pete" napisał w wiadomości grup
    >Moje doświadczenie wskazuje, że akumulatorki NiCD nie lubią ładowania
    >wysokim prądem i przeładowywania.

    Przeladowania nie lubia, szczegolnie wysokim pradem.
    Tam jest taki mechanizm, ze tlen wydziela sie na anodzie, rozpuszcza w
    elektrolicie i dyfunduje do katody, gdzie reaguje z
    materialem/wodorem.
    Przy wiekszym pradzie nie da rady sie rozpuscic tak szybko jak sie
    wydziela.
    Te C/10 jeszcze znosza, przynajmniej przez 14h.

    >Ładowarki dające 1-2A mało tego, że ładują dużym prądem, to jeszcze
    >nie zawsze potrafią w porę się wyłączyć. Ugotowałem w ten sposób
    >kilka NiCD i Eneloopów niby bardzo markową i zachwalaną ładowarką.
    >Sam ją chwaliłem do pory...

    Bo tez i kryteria naladowania sa wrednie niewyrazne. Ale przy wiekszym
    pradzie chyba wyrazniejsze.

    Dodatkowo w miare zuzywania rosnie opor wewnetrzny ogniwa i maskuje te
    efekty.

    >Pod tym względem zdecydowanie bezpieczniejsze są prymitywne ładowarki
    >wielogodzinne. Aczkolwiek nie są wygodne.

    Szczegolnie, jesli nie wiadomo w jakim stanie baterie sa.
    Moze rozladowane, a moze naladowane w 70% i juz po 3h mamy
    przeladowanie.

    J.