  • Data: 2011-10-27 09:50:43
    Temat: Re: Przeciwko własności intelektualnej - ciekawy przypadek
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-27 11:26, Andrzej Jarzabek pisze:

    > A skoro mamy ograniczać prędkość do 50 kilometrów na godzinę, to może
    > od razu do 5?

    Niedawno słyszałem o propozycji ograniczenia do 30km/h w terenie
    zabudowanym. Czekam na pomysł gońca z flagą przed samochodem, który
    będzie ostrzegał pieszych.

    W ramach IP analogiczny trend występuje. I to ten trend jest głównie
    szkodliwy, a nie sam pomysł IP w ogólności.

    > No właśnie.

    Tyle, że rzeczy materialne się "zużywają", naturalnie tracą na wartości
    (chyba, że się inwestuje w ich utrzymanie). A prawa autorskie są "tak
    samo nowe" przez cały ochrony. Może tu jakaś droga do rozwiązania
    problemu? Przykład "z czapy" - wiem, że nierealizowalny - który
    pokazuje, jak to ekonomicznie mogłoby działać: podatek od dochodów
    z praw autorskich rosnący liniowo w czasie, bez ograniczeń. Np. po 20
    latach właściciel oddaje 50%, po 50 - oddaje wszystko i jeszcze dopłaca,
    chyba, że przekaże do domeny publicznej 8-)

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net