  • Data: 2011-10-27 11:20:10
    Temat: Re: Przeciwko własności intelektualnej - ciekawy przypadek
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-10-27 12:57, Andrzej Jarzabek pisze:
> [...]
    [...]
    > Jedne tracą, inne nie tracą.
    >
    > Pza tym nie chcę cię zmartwić, ale żyjemy w ustroju, w którym jest
    > wiele innych rodzajów niematerialnej własności, nie tylko IP. Udziały
    > w przedsiębiorstwach, długi, prawa tytułu do ziemi, prawa do
    > eksploatacji złóż itd. itp. - to wszystko może równie dobrze tracić
    > jak i zyskiwać na wartości.

    Nie chcę Cię zmartwić, ale istnieje w prawie rzeczowym coś takiego, jak
    zasiedzenie. Nawet w złej wierze można przejąć nieruchomość po czasie
    znacznie krótszym, niż ochrona praw autorskich. Dlaczego tego nie
    zastosować do PA? Nie wydajesz utworu, nie koncertujesz - przechodzi do
    domeny publicznej.

    > Przecież też tracą na wartości.

    > A może po prostu wysnaczyć termin, w którym dzieło automatycznie
    > przechodzi do domeny publicznej. Oh, wait...

    Na te dwa akapity Mariusz już odpowiedział.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net