  • Data: 2011-10-27 10:28:54
    Temat: Re: Przeciwko własności intelektualnej - ciekawy przypadek
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Oct 26, 4:36 pm, Adam Przybyla <a...@r...pl> wrote:

    >         ... gdzies czytalem wypowiedzi przedstawicieli duzych koncernow
    > softwareowych, jakie oni maja z tym klopoty.

    A ja czytałem wypowiedzi przedstawicieli dużych koncernów i mniejszych
    firm również, jak to fajnie, że im płacą za licencje patentowe albo że
    mogli wyrpocesowac odszkodowanie.

    Póki co biznes software'owy i ogólnie technologiczny są bardzo
    zyskowne, na tle innych form co najmniej równie potrzebnych form
    działalności gospodarczej, gdzie patenty i koszta prawników nie są
    takim problemem, jak np. prowadzenie sklepików albo produkcja rzepaku,
    więc nie widzę powodu, żeby się szczególnie nad nimi pochylać.

    > Powoli bedzie trzeba wiecej prawnikow niz programistow.

    Powoli Słońce zamieni się w czerwonego olbrzyma i pochłonie Ziemię.

    > To powod, ze sie nie da, jesli juz to poprzez
    > subskrypcje, inne modele biznesowe ale nie prawa do wzorow matematycznych
    > to jest chore ... Aktualnie prawa patentowe czynia wiecej szkody niz pozytku

    Nie "aktualne" tylko "wyimaginowane przez Adama Przybyłę". Aktualne
    nie pozwalają patentować wzorów matematycznych (prawa autorskie
    również ich nie chronią).
    .
    > Zyskuja na nich tylko ci ktorzy je lamia ... w azjatyckich fabrykach.

    Ale wiesz, że jak importujesz z Azji do np. USA produkty naruszające
    patenty zarejestrowane w USA, to musisz mieć licencję na te patenty,
    niezależnie od tego, jakie jest prawo i jakie patenty są
    zarejestrowane w danym państwie azjatyckim?