    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Projektowanie układu z myślą o długowieczności
    <m5c3ku$eoj$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <m5cop4$nm6$1@dont-email.me>
    <a...@n...icm.edu.pl>
    <m5cvkv$9i0$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <m5d4bd$4sd$1@dont-email.me>
    <m5d5ls$s53$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <m5d76v$fts$1@dont-email.me>
    <m5d7p6$3vv$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <m5d864$jdq$1@dont-email.me>
    <m5fb3e$aer$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <m5fosr$qdb$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <m5gc57$5kr$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <m5ivni$6m2$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <m5j1vf$dat$1@dont-email.me>
    <s...@f...lasek.waw.pl> <m5j5c1$mm2$1@dont-email.me>
    Date: Tue, 2 Dec 2014 03:20:42 +0100

    Pan Pszemol napisał:

    > Zgadza się - sprzęt stacjonarny ustąpił miejsca mobilnemu już dawno.
    > Pytanie tylko - kto jeszcze dziś wyrabia sobie opinię na temat
    > rynku komputerów patrząc na to co jest w mediamarketach? :-)

    Ja na przykład. A w ogólności każdy, kto ma świadomość funkcjonowania
    tego rynku. Ludzie w Polsce przeważnie kupują sprzęt elektroniczny
    w takich miejscach, więc tamte ceny i tamta oferta najlepiej oddają
    obraz krajowego rynku.

    > Patrzyłeś na ofertę sklepów online? Bo tam są najlepsze okazje.

    Mediamarkt też jest online. Tam zajrzałem przed napisaniem o tym tysiącu,
    żeby być na bieżąco aktualnymi z cenami. Teraz jeszcze sprawdziłem
    desktopy. Są od 999 zł, ale to sama skrzynka (za to z Linuksem Ubuntu
    -- kiedyś na p.c.o.a by powiedzieli, że wcześniej piekło zamarznie, niż
    takie będą w sklepach). Najtańszy monitor -- 300 zł. No więc drożej jednak.

    Szukając okazji online może znajdzie się tańszy laptop. Że będzie gotowa
    oferta na tańszy desktop (nowy), to ja wątpię. Poza tym to, że ja umiem
    znaleźć, wcale nie znaczy, że mainstream też potrafi. Idzie do MM, Saturna,
    czy gdzieś tam -- i kupuje.

    > Desktopy dziś po prostu kupuje się raczej do pracy jako woły robocze
    > do CAD. Bo do e-maila i facebooka w zupełności wystarczy byle netbook
    > a i te funkcje przejmują od jakiegoś już czasu tablety i smartfony...
    > Powiedziałbym wręcz że i era laptopów się kończy.

    Przecież ja już wcześniej powiedziałem, że się kończy. I to bardziej
    laptopów, niż desktopów. To znaczy kończy się era powszechnego
    komputera. Kończą się sny pięknoduchów, którym się wydawało, że nam
    społeczeństwo zmądrzało.

    Komputer znów stanie się narzędziem jajogłowych, a pospólstwo sobie
    wysmyra w smartfonie co mu tam dadzą.

    > Było jasne, ale uznałem że warto dopytać zamiast zgadywać.

    No dobra, a w takim razie po co w ogóle było to pytanie (lub zgadywanie)?

    Jarek

    --
    czy po prostu w szklany ekran
    szklanym wzrokiem będą patrzeć...