-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!border1.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed
.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.
neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych. Obowiązek pieszego.
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <qsnln7$1eth$1@gioia.aioe.org>
<5e052c72$0$17354$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<1uluucgqbietu$.1unwdxkt5ntk9.dlg@40tude.net>
<qu5bq2$85o$1$Cav@news.chmurka.net>
<5e06338d$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
<c...@g...com>
<5e063f15$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
<qu5r04$1h9u$1@gioia.aioe.org>
<2...@g...com>
<9...@4...net>
<5e084cc8$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
<k...@4...net>
From: Shrek <...@w...pl>
Date: Sun, 29 Dec 2019 13:32:51 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.3.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <k...@4...net>
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 39
Message-ID: <5e089cf3$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
X-Trace: 1577622771 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 517 83.142.196.21:29271
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2668963
[ ukryj nagłówki ]W dniu 29.12.2019 o 13:19, J.F. pisze:
> Niesamowite jest tez, jak sam wykrecasz przepisy :-)
>
> Bo na razie - pieszy ma pierwszenstwo jak juz jest na przejsciu.
Ale rozmawiamy o projekcie ustawy - prawda?
> A wejsc na przejscie bezposrednio przed pojazd nie moze.
Może, tylko mu nie wolno. I wbrew mniemaniu niektórych wcale... nie
odbiera mu to pierwszeństwa. Co najwyżej jak będą przesłanki, że nie
mógł (obiektywnie, a nie dlatego, ze nie chciał, nie uważał, nie
spodziwał się, uważał że jednak on miał w praktyce pierwszeństwo), to
nie zostanie uznany winnym wypadku. Jednak dalej na przejściu miał
pierwszeństwo pieszy.
> Powyzszy przepis w zasadzie tez mu nie pozwala, tylko, ze to
> pierwszenstwo nie jest warunkowe, jakby Zenek chcial.
> Wiec jak pieszy jednak wtargnie, to kto winny ?
To jest oddzielny temat. I dalej będzie zapewne rozpatrywany
indywidualnie w kwestii możliwości unikniecia wypadku przez kierowcę -
jeśli będą silne przesłanki, że nie mógł się spodziewać, to zapewne
będzie w większości przypadków (bo debilne orzeczenia się zdarzają,
zwłaszcza w pierwszej instancji) nie uznawany za winnego. Jak jego linią
obrony będzie "że pieszy nie miał prawa" to zapewne zostanie uznany
winnuym (a za takie tłumaczenie powinien iść do pierdla, żeby mu się we
łbie naprostowało).
Natomiast tak czy inaczej pieszy na przejściu _ma_pierwszeństwo_ i nic
nie powoduje, że "kierowca tak jakby ma pierwszeństwo". Ani w obecnej
ustawie (daj sobie ctrl+f i szukaj frazy "ma pierwszeństwo", to zdziwisz
się, jak rzadko dawane jest pierwszeńśtwo wprost pomijając właśnie
przejścia i przejazdy), ani zapewne w przyszłej.
--
Shrek
Następne wpisy z tego wątku
- 29.12.19 17:08 Zenek Kapelinder
- 29.12.19 19:07 TomN
- 29.12.19 21:29 kk
- 29.12.19 21:31 kk
- 29.12.19 21:37 kk
- 29.12.19 21:38 kk
- 30.12.19 13:57 Akarm
- 30.12.19 15:27 Zenek Kapelinder
- 30.12.19 16:11 Akarm
- 30.12.19 16:22 Shrek
- 30.12.19 16:43 TomN
- 30.12.19 18:33 FreyKol
- 30.12.19 18:43 FreyKol
- 30.12.19 18:45 FreyKol
- 30.12.19 20:05 Akarm
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-13 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=