  • Data: 2019-12-30 16:11:24
    Temat: Re: Projekt ustawy o pierwszeństwie pieszych. Obowiązek pieszego.
    Od: Akarm <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A na przejsciu przez tory kolejowe też ma zawsze pierwszeństwo?

    Oczywiście, jeśli pociąg będzie przejeżdżał przez oznaczone przejście
    dla pieszych, to musi ustąpić pieszemu znajdującemu się na przejściu.
    Czego tu możesz nie rozumieć?
    Jeszcze nie spotkałem się z torami kolejowymi przecinającymi zebrę na
    jezdni, ale widocznie mało widziałem.
    PoRD chyba nie określa zasad poruszania się pociągów po drogach
    publicznych, ale może wiesz coś więcej? W każdym razie jeden z nas jest
    na pewno tępakiem, bo ja (w przeciwieństwie) uważam, że nie ma przejść
    dla pieszych, po których PoRD dopuszcza pociągi.

    > A jak stoi przy przejsciu na chodniku i nie chce przechodzić to co?

    To nadal ma pierwszeństwo w tym miejscu, w którym stoi.

    > A jak wejdzie pomiędzy ciezarowke a przyczepę która ciężarówka ciagnela bo nie
    patrzył chociaz nie był ślepy. I go przyczepa rozsmaruje na jezdni to miał w takiej
    sytuacji pierwszenstwo czy nie miał?

    Jak najbardziej - pieszy na oznaczonym przejściu przez jezdnię ma
    pierwszeństwo. Zawsze.
    Pieszy będący na chodniku ma pierwszeństwo. Zawsze.

    Wydawałoby się, że nawet najgłupszy da radę to ogarnąć. Ale jak widać,
    natura potrafi zaskakiwać...
    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl