  • 161. Data: 2010-12-06 12:18:03
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-06 11:53, WS pisze:

    > Ale ja calkowicie sie z tym zgadzam ...
    > Caly czas twierdze, ze aku moze byc ladowany duzym pradem ale tylko
    > jesli jest (prawie)calkowicie rozladowany...
    > Nie widze tylko mozlowosci doladowania aku po rozruchu pradem
    > 100-500A, czyli tego, co usiluje mi udowodnic m.in. Kogutek...
    > Niezaleznie jaka moc ma alternator prad ladowania bedzi taki sam
    > (oczywiscie zaczynajac od "wystarczajacej" mocy alternatora)

    I w tym momencie obaliłeś tezę wielu niedowiarkom.. Którzy twierdzą, że
    jak mają alternatory o mocy 120A, to z taką mocą będą ładować ich
    akumulatory.... :))

  • 162. Data: 2010-12-06 12:25:47
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    > Owszem, da. Na bardzo duży, bardzo rozładowany, przez krótki czas.

    Udowodnij.

  • 163. Data: 2010-12-06 12:27:26
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    > Dzięki za trochę rozrywki z rana :)
    >
    > W instalacji jest normalnie te 14.5V, i "z punktu widzenia akumulatora"
    > taka sytuacja nie różni się *niczym* od podpięcia pod stabilizowany
    > zasilacz o takim własnie napięciu. Uwierz na słowo albo zajrzyj do dowolnej
    > książki o teorii obwodów albo choćby do wspomnanych podręczników fizyki.

    Chwyć miernik w łapę i idź do samochodu. Wróć i się popraw.

  • 164. Data: 2010-12-06 12:27:37
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d&#179;ugie
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 06 Dec 2010 12:18:03 +0100, Filip KK napisał(a):

    > I w tym momencie obaliłeś tezę wielu niedowiarkom.. Którzy twierdzą, że
    > jak mają alternatory o mocy 120A, to z taką mocą będą ładować ich
    > akumulatory.... :))

    Weź buszmenie podręcznik fizyki z podstawówki i sprawdź jakie są jednostki
    mocy.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 165. Data: 2010-12-06 12:36:07
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-06 12:27, Waldek Godel pisze:

    > Weź buszmenie podręcznik fizyki z podstawówki i sprawdź jakie są jednostki
    > mocy.

    Czego się czepiasz?

  • 166. Data: 2010-12-06 12:45:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.12.2010 10:54, Jakub Witkowski pisze:

    > Jak każdy regulator w pętli sprzężenia, "wykrywa" uchyb od wartości
    > zadanej.
    > Zadaną wartością jest znamionowe napięcie w instalacji (te ~14.5v).
    > Jeśli napięcie jest niższe, zwiększa prąd wzbudzenia. Jeśli zbyt wysokie,
    > to zmniejsza. Oczywiście w granicach od zera do maksymalnego prądu
    > wzbudzenia.

    Tak na marginesie to istnieją jeszcze regulatory regulujący napięcie
    sztucznym obciążeniem (tyrystory zwierające fazy alternatora do masy) -
    ale dotyczy to raczej instalacji motocyklowych, gdzie alternatory z
    reguły nie mają szczotek i wirnik jest z magnesów stałych.

  • 167. Data: 2010-12-06 12:47:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 06.12.2010 12:36, Filip KK pisze:

    > Czego się czepiasz?

    On się "czepia" twojej totalnej ignorancji.

  • 168. Data: 2010-12-06 12:48:16
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-12-06 12:47, Andrzej Lawa pisze:

    > On się "czepia" twojej totalnej ignorancji.

    A Ty co, adwokat jego? Czy dupczylizus?

  • 169. Data: 2010-12-06 13:03:45
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-06 12:45, Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    > ale dotyczy to raczej instalacji motocyklowych, gdzie alternatory z
    > reguły nie mają szczotek i wirnik jest z magnesów stałych.

    I na lodziach jeszcze takie wynalazki stosuja.
    BTW wie ktos gdzie do takich alterntorow mozna czesci dostac (2 fazowy,
    motocyklowy typ)?

    --
    Karolek

  • 170. Data: 2010-12-06 13:14:10
    Od: Marcin <e...@o...pl>

    W dniu 2010-12-05 17:50, PJ pisze:
> [...]
    > auto sprawne w 100%.
    >
    > akumulator tez pewnie sprawny, na trochę dłuższej trasie (ale jazda w
    > korku) zeszłej zimy wykończyłem Kagera, 2 tygodnie odpalania przy
    > -10C, podgrzewane siedzenia i szyba, radio itp i akumulator idzie do
    > piachu, nie ma mocnych ... oczywiście slaby rozrusznik, przytkany
    > filtr czy kiepskie paliwo może mu utrudnić życie ale to nie sa
    > decydujace czynniki ...
    >
    > niech zgadne za tego Bannera dales cos w okolicach 300 pln za tyle
    > samo mozna trafic Centre Plus 74/680 wybor IMHO nieco bardziej

    To Banner 74 Ah zdaje się z prądem rozruchowym 680A z opisem Ca/c?
    Sprzedawca przekonywał ze jest to akumulator nowej technologii,
    kosztował w lato 2009 r. 250 zł