  • 171. Data: 2010-12-06 13:16:22
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 06 Dec 2010 12:48:16 +0100, Filip KK napisał(a):

    > A Ty co, adwokat jego? Czy dupczylizus?

    brak wiedzy nadrabiasz wioskowym chamstwem?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 172. Data: 2010-12-06 13:28:15
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w
    > O to chodzi, że akumulatory są samowystarczalne... Dlatego się
    > ich nie ładuje, jak padnie to za 2 lata kupisz sobie nowy. :) I
    > po to "zamykają elektrolit szczelnie", żeby teoretycznie nie
    > wytwarzały się tak szybko procesy chemiczne. Ale ja w to nie
    > wierzę. Woda się niby skrapla ale elektrolit również się skrapla,
    > choćby podczas ładowania aku. Według niektórych teoretyków na
    > grupie dyskusyjnej skrapla się tylko wodór czy inne gazy, co jest
    > kompletną bzdurą wyssaną z palca.

    Popracuj ty moze troche nad wiedza ogolna, bo czasem ciezko cie
    czytac.

    J.

  • 173. Data: 2010-12-06 13:33:58
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d?ugie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w
    > Tego nie rozumiem

    Projektant mogl sobie dobrac alternator nie baczac na to ze
    uzytkownik moze wsadzic radio 4*100W w klasie AA i ze zawsze
    bedzie stalo w korkach na swiatlach mijania.
    A pasek sie wytarl i juz tak dobrze nie napedza.

    > Moze tak: poniewaz JEST aku, to przy poteznym poborze pradu
    > mozliwe jest, ze prad poplynie chwilowo z aku (napiecie altka
    > spadnie ponizej napiecia aku ~12,8V, tutaj aku robi za swiosty
    > bufor), natomiast jakby go nie bylo to napiecie alternatora
    > spadloby, ale dalby rade caly ten bajzel zasilic.

    No faktycznie - wysiadla mi kiedys faza [chyba] i auto jechalo,
    swiatla ciemne itd. Ale zatrzymac sie i zatankowac nie moglem, bo
    aku juz rozladowane.
    15 minut bez swiatel .. i odpalil po postoju :-)

    J.

  • 174. Data: 2010-12-06 13:35:42
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-06 00:46, Filip KK pisze:

> [...]
    > inne gazy, co jest kompletną bzdurą wyssaną z palca. Wystarczy rozebrać
    > taki aku samoobsługowy i będzie pełno elektrolitu pływało pod kopułą.

    O zez kurwa ja pierdole :O

    --
    Karolek

  • 175. Data: 2010-12-06 13:36:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > W Gdańsku dwie firmy.

    Wow, uchowaly sie, czy morskie ?

    > Zmierz jutro i podaj na grupie.

    Nie mam odpowiedniego miernika.

    J.

  • 176. Data: 2010-12-06 13:42:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >>> potrzeby. Przy sprawnym alternatorze taki aku pożyje 2-3 lata i
    > Jedno do drugiego ma tyle, że jak się troszkę więcej rozładuje
    > aku, to można go wyrzucić.

    Sie mylisz. Aktualne aku rozladowalem pare razy [alarm zly]. I co ?
    I nic, dalej dziala.
    Owszem - aku olowiowe rozruchowe nie lubia glebokiego wyladowania i
    szkodzi im.
    Ale nie jeden raz. Centra kiedys podawala 50 cykli.

    > Chyba w bajeczkach. Albo w "auto świat". Gdyby w akumulatorach
    > była woda, zamarzałyby zimą.

    Przeciez nie mowie ze czysta.

    > Kiedyś się pomyliłem z pokrętłem w prostowniku... I naładowałem
    > całkowicie rozładowany akumulator w 10 minut.. Nie wiedziałem, że
    > daję prąd o natężeniu ~100A !!! Akumulator się rozgrzał, że aż
    > był gorący... W tym dniu poszedł samochód do żyda.. Całe
    > szczęście, bo pewnie aku się uszkodził po takim czymś...

    Fajny miales prostownik .. ale aku niekoniecznie to szkodzi. Skoro
    potrafi dac 500A przy rozladowaniu, to powinien 100A przy ladowaniu
    pozwolic.
    Tylko jak sie naladuje to sie nagle zaczynaja klopoty.

    Tak nawiasem mowiac to nie wiem czy zalecenie ladowania pradem 10h
    wynika naprawde z optymalnej pracy/trwalosci akumulatora, czy to
    taki rozsadny kompromis w czasach przedelektronicznych - jak
    akumulator naladowac szybko, a go nie zepsuc jak sie juz naladuje.

    W samochodach jakos zadnego regulatora pradu ladowania nie ma, a
    akumulatory to znosza, czasem wiele lat.

    J.

  • 177. Data: 2010-12-06 15:14:51
    Od: "Marek P." <q...@a...pl>

    > Fotonu i elektronu nie widziałem i co z tym zrobić? Kontrolka
    > pokazuje kiedy odpalać silnik i jak bardzo nie odbiegłbyś od tematu,
    > to podłączenie miernika nijak nie wykarze, że świece obciążają
    > wyłącznie akumulator.

    Zwracam honor. Masz rację chociaż nie do końca.

  • 178. Data: 2010-12-06 16:05:34
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - d&#179;ugie
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    g&#179;&#177;ba. Mo&#191;e to niektorym
    Dla mnie nie wa&#191;ne
    racj&#234;. Je&#182;li z wiaderka o
    Je&#182;li dodamy

    > Tyle, ze mniejszy po ubytku tego 1 litra bedzie bardziej rozladowany co
    > poskutkuje wiekszym pradem ladowania, a wiekszy bedzie rozladowany w
    > nieznacznym stopniu, co da minimalny prad ladowania. Dla mniejszego
    > starczy czasu do pelnego doladowania, a dla wiekszego moze tego czasu
    > nie starczyc i bedzie wciaz niedoladowany. W swoim przykladzie
    > zapomniales o spadajacym pradzie ladowania w miare napelniania sie aku.
    >
    > --
    > Pozdrawiam
    > MarcinJM
    > gg: 978510, marcinjm()op.pl
    Mialbyś rację jak by w samochodzie alternator dawał maksymalnie 14,5 wolta.
    Maksymalny prąd ladowania zależy od wydajności prądowej alternatora. Regulator
    napięcia nie jest regulatorem liniowym. Nie zmniejsza plynnie napiecia do
    uzojenia wzbudzania. To regulator dwustanowy. reaguje tylko na przekroczenie
    napiecia powyzej ustawionego pzrez fabrykę. Duza częstotliwość pracy powoduje
    uśrednienie. Jak akumulator jest rozladowany to wiekszy prad ladowania wynika z
    tego ze napieie wzbudzania jest wlaczane na dluzsze odcinki czasu niz gdy jest
    naladowany. Impulsy doladowujace akumulator sa takie same jesli idzie o
    napiecie. Prad wynika tylko z ich dlugosci. To o czym piszesz moglo by mieć
    miejsce jak pojemnosc akumulatora była większa 20 razy ale nie jak dwa razy.

  • 179. Data: 2010-12-06 16:47:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kogutek" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Nie trzeba umieć bo to nie te czasy. Trzeba mieć prostownik
    > przystosowany do
    > ladowania nowoczesnych akumulatorów.

    Trzeba umiec, zeby widziec ze taki prostownik trzeba :-)

    > Nie moze dać napięcia większego jak
    > napisali w instrukcji eksploatacji akumulatora. Z reguły nie może
    > pzrekroczyć
    > 15V na zaciskach akumulatora w dowolnym momencie ladowania. Ale
    > to opisuje
    > instrukcja obsługi. Kiedyś akumulatory ladowało się stałym
    > pradem. Teraz z
    > ograniczeniem napięcia. Mam prostonik z ograniczenien napiecia do
    > 14,75V. On
    > nigdy nie naląduje akumukatora w 100 procentach. Ale i w
    > samochodzie nie jest
    > naładowany nigdy w 100 procentach. 14,5V to za mało.

    Zelowe akumulatory maja ograniczenie stalego napiecia do 13.8V.

    > Tamten ciolek podlaczył hermetyczny akumulator do takiego
    > prostownika.

    Nawet te zelowe co nie dopuszczaja gazowania [bo z zelu sie trudno
    gaz uwalnia] nie sa calkiem hermetyczne, tylko maja gumowe kapturki
    na otworach

    > iększość akumulatorów zalatwiaja użytkownicy. Nie przykręcą do
    > karoserii po ladowaniu bo śrubka albo plastik sie zgubiły.

    Ciekaw jestem jak to ma wplyw praktyczny.

    > Jak wyjmą to podlaczą
    > pod niby prostownik. Ustawią dla 50Ah 6 A i czas 10 godzin.
    > Napiecie wzrośnie na
    > zaciskach do 17V i jak to będzie akumulator nie hermetyczny to po
    > takim zabiegu
    > ma 2/3 pojemności. Oczywiście ciepły zdjęty z prostownika odpali
    > bez problemu.
    > Ale następnego dnia już nie bardzo.

    Odpali odpali. 10h go nie zalatwi.

    > To znowu go pod zarzynarke akumulatora
    > podlacza. I tak po tygodniu placze jakie to kiepskie akumulatory
    > robią i że
    > reklamacja jest iluzoryczna. Jakoś akumulatory pracujące w
    > sprawnym samochodzie
    > i nie wyciagane do ladowania wytrzymuja kilka razy dluzej niz te
    > zadbane i
    > doladowywane.

    No ale z drugiej strony - jak ci sprzedadza bubla, to tez powiedza
    ze nie ich wina.
    Jakis promil bubli na pewno sie zdarza.

    > Wspólczesne akumulatory nie są odporne na awarie regulatora
    > napięcia.
    >Oczywiście na takie co powodują wzrost napięcia w instalacji.

    Przez 2h sa :-)

    J.

  • 180. Data: 2010-12-06 16:50:49
    Od: "kogutek" <k...@o...pl>

    dobry, ale
    roz&#179;adowany
    spróbuj wymusi&#230; na nim 16V

    > I w tym momencie obali&#179;e&#182; tez&#234; wielu niedowiarkom.. Którzy
    twierdz&#177;, &#191;e
    > jak maj&#177; alternatory o mocy 120A, to z tak&#177; moc&#177; b&#234;d&#177;
    &#179;adowa&#230; ich
    > akumulatory.... :))
    Pomijając Toją niewiedzę nic nie obalił. Napisał tylko sporo bzdur. Calkowicie
    rozlądowany akumulator ma dużą oporność wewnętrzną i ona ogranicza skutecznie
    prąd ładoania. Napisal ze nie widzi możliwoasci doladowania dużym prądem.To ze
    on tego nie widzi nie znaczy ze ma rację Znaczy że on nie widzi. Obalenie
    jakiejś tezy polega na podaniu argumentów i udowodnieniu że jest inaczej. A nie
    na nie widzeniu. Jak alternator ma wieksza moc to ma uzwojenia nawiniete
    grubszym drutem. grubszy drut to mniejsza oporność wewnetrzna i wiekszy prad
    maksymalny. Wiekszy prad przy taakiej samej roznicy napiecia miedzu alternatorem
    a akumulatorem to wiekszy ladunek dostarczony do akumulatora. To co on w końcu
    obalil bo sie pogubiłem?