  • 1. Data: 2010-12-04 23:59:43
    Temat: Zmieniłem opony :)
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Hej!

    Ponieważ szał zmiany opon już minął to dzisiaj zmieniłem u siebie. Z
    dobrych (i w miarę niezużytych) letnich na mocno zjechane zimowe (u mnie
    czwarty sezon, a kupiłem używane). Pierwsza obserwacja: na tym samym
    zakręcie, na którym na letnich tył sam uciekał na zimówkach miałem
    problem z zerwaniem przyczepności bocznej po zaciągnięciu ręcznego.

    Tak więc z moich skromnych doświadczeń wynika, że nawet kiepskie zimówki
    są lepsze od letnich w obecnych warunkach.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 2. Data: 2010-12-05 00:47:20
    Temat: Re: Zmieniłem opony :)
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:slrniflhv0.mdh.krzysiek.kielczewski@krzyk.sail-
    ho.pl...
> [...]
    >
    > Tak więc z moich skromnych doświadczeń wynika, że nawet kiepskie zimówki
    > są lepsze od letnich w obecnych warunkach.

    W letnich muszę się rozpędzić na wyjeździe z wielogarażowego podzoemnego
    (bezdachowego)
    garażu. W zimowych startuję z dowolnego miejsca podjazdu. A zimówki czwarty
    sezon.

    Feromon

  • 3. Data: 2010-12-05 01:07:31
    Od: megrims <m...@i...pl>

> [...]
    >
    > Tak więc z moich skromnych doświadczeń wynika, że nawet kiepskie zimówki
    > są lepsze od letnich w obecnych warunkach.

    sprawdź co z tym ręcznym

  • 4. Data: 2010-12-05 01:20:58
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2010-12-05, megrims <m...@i...pl> wrote:

    > sprawdź co z tym ręcznym

    Działa. Po zaciągnięciu blokuje tylne koła, po odpuszczeniu koła się
    kręcą. Czy w nocy przymarza - w tym roku nie sprawdzałem.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 5. Data: 2010-12-05 05:16:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Krzysiek Kielczewski" <k...@g...com> wrote in message
    ho.pl...
    > Tak więc z moich skromnych doświadczeń wynika, że nawet
    > kiepskie zimówki są lepsze od letnich w obecnych warunkach.

    A mówimy o typowo letniczy czy wielosezonowych?
    Bo te pierwsze to twardnieją już parę stopni poniżej 0
    i są jakbyś zamiast gumy miał kawałek szkła - nie dziwne
    że się ślizga. Wielosezonowe są miększe i nie twardnieją tak
    szybko tuż poniżej zera jak typowo letnie. Fizyki nie oszukasz.

  • 6. Data: 2010-12-05 09:10:08
    Od: "PcmOL" <...@...net>

    Mnie zastanawia jedna sprawa:

    Dlaczego nikt nie przeprowadził nadzorowanego ślepego testu, w którym ten
    sam kierowca, w tym samym aucie, wykonał by w tych samych warunkach dwie
    jazdy, pomiędzy którymi zmieniano by opony z letnich na zimowe lub odwrotnie
    (a może czasem symulowano by zmianę). Zadaniem kierowcy było by określenie
    na jakich gumach jedzie bez ich widoczności i wiedzy jakie one są. Przy
    kilkudziesięciu próbach, test był by na tyle wiarygodny, że uciął by
    wszystkie jałowe spory na temat braku sensu zmiany opon. Dowód prosty i
    przekonujący.

  • 7. Data: 2010-12-05 09:22:41
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    W dniu 2010-12-05 09:10, PcmOL pisze:
> [...]
    > one są. Przy kilkudziesięciu próbach, test był by na tyle wiarygodny, że
    > uciął by wszystkie jałowe spory na temat braku sensu zmiany opon. Dowód

    Gdzie Ty czytales cos o braku sensu zmiany opon?

    --
    Karolek

  • 8. Data: 2010-12-05 10:10:04
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "PcmOL" <...@...net> napisał w wiadomości
> [...]
    > sam kierowca, w tym samym aucie, wykonał by w tych samych warunkach dwie
    > jazdy, pomiędzy którymi zmieniano by opony z letnich na zimowe lub

    Ja pitole, ale przeginasz.
    Dunlop SP Sport - uliczką spod domu o wzniesieniu kilka cm na 5 metrach, po
    śniegu w sobotę ledwo wyjechałem na główną. Potem do gumiarza 10 minut
    walczyłem pod większe wzniesienie aby na końcu odbić się od chodnika po
    przeciwnej stronie ulicy, przelecieć w poprzek 2 pasy, wskoczyć na chodnik,
    wjechać na wzniesienie i ledwo zahamować przed ścianą. 8 rano było pusto
    więc mogłem sobie na coś takiego pozwolić. Opony mają 2 lata i bieżnik
    prawie jak nowy. Wszystko co możliwe z kontroli trakcji/poślizgu w Toyce mi
    się paliło prawie non stop
    Uniroyal MS plus 66 - po zmianie robiłem jak chcę i co chcę na tej samej
    trasie. ASR i TRC się nie pali, aby TRC się włączyło trzeba dobrze depnąć w
    gaz. ABS przestał masować stopy przy każdym lekkim naciśnięciu hamulca.

    I co tu kurka porównywać?

    Zastanawiał bym się raczej nad testem wielosezonówki vs. zimowe.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2010-12-05 10:16:36
    Temat: Re: Zmieni&#197;&#8218;em opony :)
    Od: n...@o...pl

    Witam serdecznie.

    > Tak wi&#234;c z moich skromnych do&#182;wiadcze&#241; wynika, &#191;e nawet
    kiepskie zimówki
    > s&#177; lepsze od letnich w obecnych warunkach.
    Normalne, śnieg jest albo przymarznięta breja. Na suchym nawet przy -20st. C.
    letnie są lepsze.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/

  • 10. Data: 2010-12-05 10:17:27
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "PcmOL" :

> [...]
    > był by na tyle wiarygodny, że uciął by wszystkie jałowe spory na temat
    > braku sensu zmiany opon. Dowód prosty i przekonujący.

    taki test to ja robię co roku :)

    ps. był w ubiegłym roku filmik na PMS z takiego testu, związany jeszcze
    z działaniem ABS, oczywiście zarzucono autorowi szachrajstwo i
    manipulacje oraz powiązania korupcyjne z czołowymi producentami opon