-
91. Data: 2010-12-05 21:05:20
Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2010-12-05 19:27, Adam Płaszczyca pisze:
> Dnia Sun, 05 Dec 2010 18:50:29 +0100, Czarek Daniluk napisał(a):
>
>> Acha - wszechwiedzący.
>> Mam w samochodzie alternator 120A - jeśli nic nie włączę - może dać te
>> 120A na akumulator. Pokaż mi prostownik którym dasz 120A na aku ;P
>
> Nie może.
>
Morze jest głębokie i szerokie.
Według jego rozumowania może ;)
Pozdrawiam !
-
92. Data: 2010-12-05 21:08:36
Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2010-12-05 19:12, J.F. pisze:
> On Sun, 05 Dec 2010 18:50:29 +0100, Czarek Daniluk wrote:
>> Acha - wszechwiedzący.
>> Mam w samochodzie alternator 120A - jeśli nic nie włączę - może dać te
>> 120A na akumulator.
>
> Ale:
> a) o ile na wysokich obrotach,
> b) o ile akumulator tyle przez siebie przepusci, bo ciagle masz
> niewysokie napiecie.
Nie wiesz jakie ma przełożenie, co najmniej 3:1 - alternator kręci się
na oko ze 3 razy szybciej niż wał (patrząc na średnicę kół napędowych).
Na wolnych mam ~900rpm, czyli altek kręci się około 2700rpm, teraz
trzeba by wziąć charakterystykę alternatora Bosh 120A z Golfa 3 i
sprawdzić jaki ma wydatek przy takich obrotach. Śmiem twierdzić, iż
pewnie te 120A już z siebie daje.
Pozdrawiam !
-
93. Data: 2010-12-05 21:10:31
Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
Od: MarcinJM <m...@i...pl>
W dniu 2010-12-05 20:58, J.F. pisze:
> On Sun, 05 Dec 2010 19:32:41 +0100, MarcinJM wrote:
>> W dniu 2010-12-05 19:26, Adam Płaszczyca pisze:
>>> Ładowarka bardzo często reguluje prąd.
>>
>> Oczywiscie. A jak go moze wyregulowac?
>> Napieciem (I=U/R, gdzie R nie podlega regulacji)
>
> Jak jest elektroniczna to ma tez inna metode, w zasadzie nie
> napieciowa.
>
> A wzor powyzszy do akumulatora sie nie stosuje.
Nie ma roznicy napiec, nie ma przeplywu pradu. Chocbys sie zesral to
fizyki nie oszukasz.
--
Pozdrawiam
MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl
-
94. Data: 2010-12-05 21:17:40
Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>
Dnia Sun, 05 Dec 2010 19:32:41 +0100, MarcinJM napisał(a):
>> Ładowarka bardzo często reguluje prąd.
>
> Oczywiscie. A jak go moze wyregulowac?
> Napieciem (I=U/R, gdzie R nie podlega regulacji)
Nie tylko. Poczytaj co to PWM.
--
___________ (R)
/_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna
_______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++
-
95. Data: 2010-12-05 21:27:01
Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>
W dniu 2010-12-05 19:12, J.F. pisze:
> On Sun, 05 Dec 2010 18:50:29 +0100, Czarek Daniluk wrote:
>> Acha - wszechwiedzący.
>> Mam w samochodzie alternator 120A - jeśli nic nie włączę - może dać te
>> 120A na akumulator.
>
> Ale:
> a) o ile na wysokich obrotach,
> b) o ile akumulator tyle przez siebie przepusci, bo ciagle masz
> niewysokie napiecie.
http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/prad/altern.
html
Masz tu charakterystyki naszych rodzimych altków.
Alternator A200 - 1120W przy 3000rpm daje około 900W - myślę, że z
alternatora boscha będzie podobnie.
Pozdrawiam !
-
96. Data: 2010-12-05 21:53:11
Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
Od: WS <L...@c...pl>
On 5 Gru, 16:42, Filip KK <n...@n...pl> wrote:
> Jak może być wszystko jedno, jak inny prąd ładowania daje prostownik a
> inny alternator. Jak jedziesz, to masz włączone odbiorniki prądu...
Wymyslasz jakies dziwne teorie ;0
Roznica jest, ladowany alternatorem moze dostac znacznie wiekszy prad
ladowania, czyli wrecz gorzej niz prostownikiem ;)
Aku w samochodzie laduje sie stalym napieciem (i moze ono byc
podlaczone non stop do aku - jesli napiecie aku zrowna sie z napieciem
zasilania to prad przestaje plynac). jesli jest bardzo rozladowany, to
praktycznie nic nie ogranicza tego pradu (moc alternatora), moze byc
wtedy ladowany pradem ~kilkadziesiat A, co na dobr mu nie wychodzi...
Prostownik (taki najzwyklejszy, bez super automatyki) pozwala na
ustawienie pradu ladowania, najczesciej ustawia sie
"dziesieciogodzinny" czyli pojemnoscw w Ah przez 10 i laduje sie
10-12h
Bezobslugowosc, to jak juz kilka(nascie?) osob pisalo brak korokow i
mozliwosci uzupelnianai elektrolitu - tak samo bezobslugowe sa np.
akumulatorki AA ;) i sie je LADUJE!!!
WS
-
97. Data: 2010-12-05 21:59:35
Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
Od: WS <L...@c...pl>
On 5 Gru, 18:23, "Wojciech Smagowicz [ZIWK]"
> A tak naprawd to regulator napi cia nie dopuszcza do nadmiernego
> adowania (zbyt wysokim pr dem, oraz zbyt wysokim napi ciem) przy
> adowaniu podczas jazdy...
No wlasnie, ze nie... regulator utrzymuje tylko stale napiecie w
instalacji niezaleznie od poboru pradu (no, do moze do czasu az nie
przekroczy on mozliwosci alternatora)
Na prad ladowania aku nie ma zadnego wplywu - jesli aku bedzie
calkowicie rozladowany, to prad ten moze byc calkiem spory - zalezy on
od roznicy napiec (SEM) aku i zasilania oraz oporu wewn. aku
WS
-
98. Data: 2010-12-05 22:03:29
Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 05 Dec 2010 21:27:01 +0100, Czarek Daniluk wrote:
>W dniu 2010-12-05 19:12, J.F. pisze:
>>> Mam w samochodzie alternator 120A - jeśli nic nie włączę - może dać te
>>> 120A na akumulator.
>> Ale:
>> a) o ile na wysokich obrotach,
>> b) o ile akumulator tyle przez siebie przepusci, bo ciagle masz
>> niewysokie napiecie.
>
>http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/prad/altern
.html
>Masz tu charakterystyki naszych rodzimych altków.
>Alternator A200 - 1120W przy 3000rpm daje około 900W - myślę, że z
>alternatora boscha będzie podobnie.
Chcialem tylko zwrocic uwage ze jesli alternator bedzie mial np
2000rpm, to nie bedzie 120A, ale powiedzmy 60.
A ile wezmie akumulator to osobna sprawa.
J.
-
99. Data: 2010-12-05 22:08:14
Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
Od: WS <L...@c...pl>
On 5 Gru, 18:40, Czarek Daniluk
> Alternator mam 120A - wi c miem zauwa y e jest on w stanie w bardzo
> kr tkim czasie do adowa aku.
Obawiam sie, ze sie mylisz ;)
Jesli aku jest rozladowany tylko "troche", to niezaleznie od tego, czy
alternator moze dac 50, czy 1000A bedzie sie ladowal tak samo... Nie
ma innej mozliwosci zwiekszenia pradu ladowania niz zwiekszenie
napiecia ladowania - a wlasnie po to jest regulator napiecia - zeby
sie to napiecie nie zmienialo ;) , bo przy okazji spalily by sie np.
wszystkie zarowki ;)
WS
-
100. Data: 2010-12-05 22:10:35
Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sun, 05 Dec 2010 21:08:36 +0100, Czarek Daniluk wrote:
>Nie wiesz jakie ma przełożenie, co najmniej 3:1 - alternator kręci się
>na oko ze 3 razy szybciej niż wał (patrząc na średnicę kół napędowych).
Niech zgadne - masz diesla :-)
Popatrz na maksymalne obroty - ponizej 15k.
Czyli w benzyniaku moze byc gora 2.5, bezpieczniej 2.
W dieslu owszem - korzystniej wyglada.
>Na wolnych mam ~900rpm, czyli altek kręci się około 2700rpm, teraz
Ustawowo 850.
>trzeba by wziąć charakterystykę alternatora Bosh 120A z Golfa 3 i
>sprawdzić jaki ma wydatek przy takich obrotach. Śmiem twierdzić, iż
>pewnie te 120A już z siebie daje.
120 to on pewnie ma przy 12k :-)
J,