  • 91. Data: 2010-12-05 21:05:20
    Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    > Nie może.

    Morze jest głębokie i szerokie.
    Według jego rozumowania może ;)

    Pozdrawiam !

  • 92. Data: 2010-12-05 21:08:36
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2010-12-05 19:12, J.F. pisze:

    > Ale:
    > a) o ile na wysokich obrotach,
    > b) o ile akumulator tyle przez siebie przepusci, bo ciagle masz
    > niewysokie napiecie.

    Nie wiesz jakie ma przełożenie, co najmniej 3:1 - alternator kręci się
    na oko ze 3 razy szybciej niż wał (patrząc na średnicę kół napędowych).
    Na wolnych mam ~900rpm, czyli altek kręci się około 2700rpm, teraz
    trzeba by wziąć charakterystykę alternatora Bosh 120A z Golfa 3 i
    sprawdzić jaki ma wydatek przy takich obrotach. Śmiem twierdzić, iż
    pewnie te 120A już z siebie daje.

    Pozdrawiam !

  • 93. Data: 2010-12-05 21:10:31
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    W dniu 2010-12-05 20:58, J.F. pisze:

    > Jak jest elektroniczna to ma tez inna metode, w zasadzie nie
    > napieciowa.
    >
    > A wzor powyzszy do akumulatora sie nie stosuje.

    Nie ma roznicy napiec, nie ma przeplywu pradu. Chocbys sie zesral to
    fizyki nie oszukasz.

    MarcinJM
    gg: 978510, marcinjm()op.pl

  • 94. Data: 2010-12-05 21:17:40
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 05 Dec 2010 19:32:41 +0100, MarcinJM napisał(a):

    > Oczywiscie. A jak go moze wyregulowac?
    > Napieciem (I=U/R, gdzie R nie podlega regulacji)

    Nie tylko. Poczytaj co to PWM.

    --
    ___________ (R)

  • 95. Data: 2010-12-05 21:27:01
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    > Ale:
    > a) o ile na wysokich obrotach,
    > b) o ile akumulator tyle przez siebie przepusci, bo ciagle masz
    > niewysokie napiecie.

    http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/prad/altern.
    html

    Masz tu charakterystyki naszych rodzimych altków.

    Alternator A200 - 1120W przy 3000rpm daje około 900W - myślę, że z
    alternatora boscha będzie podobnie.

    Pozdrawiam !

  • 96. Data: 2010-12-05 21:53:11
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 5 Gru, 16:42, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    > Jak może być wszystko jedno, jak inny prąd ładowania daje prostownik a
    > inny alternator. Jak jedziesz, to masz włączone odbiorniki prądu...

    Wymyslasz jakies dziwne teorie ;0

    Roznica jest, ladowany alternatorem moze dostac znacznie wiekszy prad
    ladowania, czyli wrecz gorzej niz prostownikiem ;)

    Aku w samochodzie laduje sie stalym napieciem (i moze ono byc
    podlaczone non stop do aku - jesli napiecie aku zrowna sie z napieciem
    zasilania to prad przestaje plynac). jesli jest bardzo rozladowany, to
    praktycznie nic nie ogranicza tego pradu (moc alternatora), moze byc
    wtedy ladowany pradem ~kilkadziesiat A, co na dobr mu nie wychodzi...

    Prostownik (taki najzwyklejszy, bez super automatyki) pozwala na
    ustawienie pradu ladowania, najczesciej ustawia sie
    "dziesieciogodzinny" czyli pojemnoscw w Ah przez 10 i laduje sie
    10-12h

    Bezobslugowosc, to jak juz kilka(nascie?) osob pisalo brak korokow i
    mozliwosci uzupelnianai elektrolitu - tak samo bezobslugowe sa np.
    akumulatorki AA ;) i sie je LADUJE!!!

    WS

  • 97. Data: 2010-12-05 21:59:35
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 5 Gru, 18:23, "Wojciech Smagowicz [ZIWK]"
    > A tak naprawd to regulator napi cia nie dopuszcza do nadmiernego
    > adowania (zbyt wysokim pr dem, oraz zbyt wysokim napi ciem) przy
    > adowaniu podczas jazdy...

    No wlasnie, ze nie... regulator utrzymuje tylko stale napiecie w
    instalacji niezaleznie od poboru pradu (no, do moze do czasu az nie
    przekroczy on mozliwosci alternatora)
    Na prad ladowania aku nie ma zadnego wplywu - jesli aku bedzie
    calkowicie rozladowany, to prad ten moze byc calkiem spory - zalezy on
    od roznicy napiec (SEM) aku i zasilania oraz oporu wewn. aku

    WS

  • 98. Data: 2010-12-05 22:03:29
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 05 Dec 2010 21:27:01 +0100, Czarek Daniluk wrote:

> [...]
    >Masz tu charakterystyki naszych rodzimych altków.
    >Alternator A200 - 1120W przy 3000rpm daje około 900W - myślę, że z

    Chcialem tylko zwrocic uwage ze jesli alternator bedzie mial np
    2000rpm, to nie bedzie 120A, ale powiedzmy 60.

    A ile wezmie akumulator to osobna sprawa.

    J.

  • 99. Data: 2010-12-05 22:08:14
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 5 Gru, 18:40, Czarek Daniluk
    > Alternator mam 120A - wi c miem zauwa y e jest on w stanie w bardzo
    > kr tkim czasie do adowa aku.

    Obawiam sie, ze sie mylisz ;)
    Jesli aku jest rozladowany tylko "troche", to niezaleznie od tego, czy
    alternator moze dac 50, czy 1000A bedzie sie ladowal tak samo... Nie
    ma innej mozliwosci zwiekszenia pradu ladowania niz zwiekszenie
    napiecia ladowania - a wlasnie po to jest regulator napiecia - zeby
    sie to napiecie nie zmienialo ;) , bo przy okazji spalily by sie np.
    wszystkie zarowki ;)

    WS

  • 100. Data: 2010-12-05 22:10:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 05 Dec 2010 21:08:36 +0100, Czarek Daniluk wrote:
    >Nie wiesz jakie ma przełożenie, co najmniej 3:1 - alternator kręci się
    >na oko ze 3 razy szybciej niż wał (patrząc na średnicę kół napędowych).

    Niech zgadne - masz diesla :-)

    Popatrz na maksymalne obroty - ponizej 15k.
    Czyli w benzyniaku moze byc gora 2.5, bezpieczniej 2.

    W dieslu owszem - korzystniej wyglada.

    >Na wolnych mam ~900rpm, czyli altek kręci się około 2700rpm, teraz

    Ustawowo 850.

    >trzeba by wziąć charakterystykę alternatora Bosh 120A z Golfa 3 i
    >sprawdzić jaki ma wydatek przy takich obrotach. Śmiem twierdzić, iż
    >pewnie te 120A już z siebie daje.

    120 to on pewnie ma przy 12k :-)

    J,