-
161. Data: 2010-12-06 12:18:03
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-12-06 11:53, WS pisze:
> On 6 Gru, 11:43, Jakub Witkowski<j...@d...z.sygnatury> wrote:
>> W dniu 2010-12-06 11:11, WS pisze:
>>
>>> Podawalem przyklad ze swojego prostownika: na zaciskach aku np. 16V,
>>> prad ladowania ~4A
>>
>> To typowe dla całkowicie naładowanego. Ale weź taki sprawny, dobry, ale
rozładowany
>> choćby w połowie (nie mówię nawet, że całkiem) i spróbuj wymusić na nim 16V
>> a zobaczysz, ile amperów będziesz potrzebował :)
>
> Ale ja calkowicie sie z tym zgadzam ...
> Caly czas twierdze, ze aku moze byc ladowany duzym pradem ale tylko
> jesli jest (prawie)calkowicie rozladowany...
> Nie widze tylko mozlowosci doladowania aku po rozruchu pradem
> 100-500A, czyli tego, co usiluje mi udowodnic m.in. Kogutek...
> Niezaleznie jaka moc ma alternator prad ladowania bedzi taki sam
> (oczywiscie zaczynajac od "wystarczajacej" mocy alternatora)
>
I w tym momencie obaliłeś tezę wielu niedowiarkom.. Którzy twierdzą, że
jak mają alternatory o mocy 120A, to z taką mocą będą ładować ich
akumulatory.... :))
-
162. Data: 2010-12-06 12:25:47
Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-12-06 11:23, Jakub Witkowski pisze:
>> Żaden alternator Ci nie da na akumulator 120A !!!!!!!!!!!!!!!
>> Człowieku, gdzieś Ty takie bzdury wyczytał?!?!?! Moc alternatora nie
>> ma nic wspólnego z prądem jakim ładuje aku!!!!! Ciołek.
>
> Owszem, da. Na bardzo duży, bardzo rozładowany, przez krótki czas.
>
Udowodnij.
-
163. Data: 2010-12-06 12:27:26
Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-12-06 11:19, Jakub Witkowski pisze:
> W dniu 2010-12-05 16:46, Filip KK pisze:
>> W dniu 2010-12-05 15:54, Andrzej Lawa pisze:
>>> W dniu 05.12.2010 15:48, Filip KK pisze:
>>>> W dniu 2010-12-05 13:50, Tomek pisze:
>>>>
>>>>> A co z ładowaniem w samochodzie podczas jazdy, nie zaszkodzi to
>>>>> akumulatorowi ?
>>>>>
>>>> Dlaczego miałoby zaszkodzić, skoro jest ciągły pobór tegoż prądu?
>>>
>>> Jeśli jest większy od tego, co dostarcza alternator - to akumulator się
>>> rozładuje. Jeśli mniejszy - sytuacja jest dokładnie taka sama, jak przy
>>> ładowaniu prostownikiem.
>>>
>> I tu jesteś w błędzie. Prostownik daje większy prąd ładowania.
>> Alternator stosunkowo mniejszy i różny, bo są pobory prądu.
>
> Dzięki za trochę rozrywki z rana :)
>
> W instalacji jest normalnie te 14.5V, i "z punktu widzenia akumulatora"
> taka sytuacja nie różni się *niczym* od podpięcia pod stabilizowany
> zasilacz o takim własnie napięciu. Uwierz na słowo albo zajrzyj do dowolnej
> książki o teorii obwodów albo choćby do wspomnanych podręczników fizyki.
>
Chwyć miernik w łapę i idź do samochodu. Wróć i się popraw.
-
164. Data: 2010-12-06 12:27:37
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
Dnia Mon, 06 Dec 2010 12:18:03 +0100, Filip KK napisał(a):
> I w tym momencie obaliłeś tezę wielu niedowiarkom.. Którzy twierdzą, że
> jak mają alternatory o mocy 120A, to z taką mocą będą ładować ich
> akumulatory.... :))
Weź buszmenie podręcznik fizyki z podstawówki i sprawdź jakie są jednostki
mocy.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Co to jest tradycja? Tradycja co jest coś ekstra. Chodzi o to że jak my im
wydamy Zakajewa to oni nam muszą oddać samolot. Właśnie na zasadzie tej
tradycji.. to stara tradycja. Jeszcze od początku.. lotnictwa. Ekstradycja.
-
165. Data: 2010-12-06 12:36:07
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-12-06 12:27, Waldek Godel pisze:
> Dnia Mon, 06 Dec 2010 12:18:03 +0100, Filip KK napisał(a):
>
>> I w tym momencie obaliłeś tezę wielu niedowiarkom.. Którzy twierdzą, że
>> jak mają alternatory o mocy 120A, to z taką mocą będą ładować ich
>> akumulatory.... :))
>
> Weź buszmenie podręcznik fizyki z podstawówki i sprawdź jakie są jednostki
> mocy.
>
Czego się czepiasz?
-
166. Data: 2010-12-06 12:45:54
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 06.12.2010 10:54, Jakub Witkowski pisze:
>> 1. co i jak "wykrywa" regulator
>
> Jak każdy regulator w pętli sprzężenia, "wykrywa" uchyb od wartości
> zadanej.
> Zadaną wartością jest znamionowe napięcie w instalacji (te ~14.5v).
> Jeśli napięcie jest niższe, zwiększa prąd wzbudzenia. Jeśli zbyt wysokie,
> to zmniejsza. Oczywiście w granicach od zera do maksymalnego prądu
> wzbudzenia.
Tak na marginesie to istnieją jeszcze regulatory regulujący napięcie
sztucznym obciążeniem (tyrystory zwierające fazy alternatora do masy) -
ale dotyczy to raczej instalacji motocyklowych, gdzie alternatory z
reguły nie mają szczotek i wirnik jest z magnesów stałych.
-
167. Data: 2010-12-06 12:47:46
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
W dniu 06.12.2010 12:36, Filip KK pisze:
> W dniu 2010-12-06 12:27, Waldek Godel pisze:
>> Dnia Mon, 06 Dec 2010 12:18:03 +0100, Filip KK napisał(a):
>>
>>> I w tym momencie obaliłeś tezę wielu niedowiarkom.. Którzy twierdzą, że
>>> jak mają alternatory o mocy 120A, to z taką mocą będą ładować ich
>>> akumulatory.... :))
>>
>> Weź buszmenie podręcznik fizyki z podstawówki i sprawdź jakie są
>> jednostki
>> mocy.
>>
> Czego się czepiasz?
On się "czepia" twojej totalnej ignorancji.
-
168. Data: 2010-12-06 12:48:16
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-12-06 12:47, Andrzej Lawa pisze:
> W dniu 06.12.2010 12:36, Filip KK pisze:
>> W dniu 2010-12-06 12:27, Waldek Godel pisze:
>>> Dnia Mon, 06 Dec 2010 12:18:03 +0100, Filip KK napisał(a):
>>>
>>>> I w tym momencie obaliłeś tezę wielu niedowiarkom.. Którzy twierdzą, że
>>>> jak mają alternatory o mocy 120A, to z taką mocą będą ładować ich
>>>> akumulatory.... :))
>>>
>>> Weź buszmenie podręcznik fizyki z podstawówki i sprawdź jakie są
>>> jednostki
>>> mocy.
>>>
>> Czego się czepiasz?
>
> On się "czepia" twojej totalnej ignorancji.
>
A Ty co, adwokat jego? Czy dupczylizus?
-
169. Data: 2010-12-06 13:03:45
Temat: Re: Problem z akumulatorem - d³ugie
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2010-12-06 12:45, Andrzej Lawa pisze:
> W dniu 06.12.2010 10:54, Jakub Witkowski pisze:
>
>>> 1. co i jak "wykrywa" regulator
>>
>> Jak każdy regulator w pętli sprzężenia, "wykrywa" uchyb od wartości
>> zadanej.
>> Zadaną wartością jest znamionowe napięcie w instalacji (te ~14.5v).
>> Jeśli napięcie jest niższe, zwiększa prąd wzbudzenia. Jeśli zbyt wysokie,
>> to zmniejsza. Oczywiście w granicach od zera do maksymalnego prądu
>> wzbudzenia.
>
> Tak na marginesie to istnieją jeszcze regulatory regulujący napięcie
> sztucznym obciążeniem (tyrystory zwierające fazy alternatora do masy) -
> ale dotyczy to raczej instalacji motocyklowych, gdzie alternatory z
> reguły nie mają szczotek i wirnik jest z magnesów stałych.
>
I na lodziach jeszcze takie wynalazki stosuja.
BTW wie ktos gdzie do takich alterntorow mozna czesci dostac (2 fazowy,
motocyklowy typ)?
--
Karolek
-
170. Data: 2010-12-06 13:14:10
Temat: Re: Problem z akumulatorem - długie
Od: Marcin <e...@o...pl>
W dniu 2010-12-05 17:50, PJ pisze:
> //Akumulator Banner 74Ah pracujący w Golfie TDI przy -10 odmówił
> posłuszeństwa, robię krótkie odcinki po okolo 6 km do pracy i 6 km z
> pracy.
>
> a który to Banner ? Starting Bull 640 Ah ? to poczytaj opis
> producenta :-)
>
> //Dodam że w aucie jest wszystko sprawne, napięcie ładowania 14,5V,
> auto sprawne w 100%.
>
> akumulator tez pewnie sprawny, na trochę dłuższej trasie (ale jazda w
> korku) zeszłej zimy wykończyłem Kagera, 2 tygodnie odpalania przy
> -10C, podgrzewane siedzenia i szyba, radio itp i akumulator idzie do
> piachu, nie ma mocnych ... oczywiście slaby rozrusznik, przytkany
> filtr czy kiepskie paliwo może mu utrudnić życie ale to nie sa
> decydujace czynniki ...
>
> niech zgadne za tego Bannera dales cos w okolicach 300 pln za tyle
> samo mozna trafic Centre Plus 74/680 wybor IMHO nieco bardziej
> bezpieczny
>
> P.
To Banner 74 Ah zdaje się z prądem rozruchowym 680A z opisem Ca/c?
Sprzedawca przekonywał ze jest to akumulator nowej technologii,
kosztował w lato 2009 r. 250 zł