eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProblem z akumulatorem - długieRe: Problem z akumulatorem - d³ugie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
    s.nask.org.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!newsfeed.neostrada.pl!unt-ex
    c-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!
    not-for-mail
    Date: Thu, 09 Dec 2010 15:04:22 +0100
    From: Sebastian Kaliszewski <s...@r...this.informa.and.that.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (X11/20100411)
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Problem z akumulatorem - d&#179;ugie
    References: <1...@k...googlegroups.com>
    <1...@n...onet.pl>
    In-Reply-To: <1...@n...onet.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <b...@b...softax.pl>
    Lines: 57
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.18.189.42
    X-Trace: 1291903201 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 21006 83.18.189.42:44912
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2333271
    [ ukryj nagłówki ]

    kogutek wrote:
    >> On 5 Gru, 23:17, "kogutek" <k...@v...pl> wrote:
    >>
    >>> Bl d wynikaj cy z niewiedzy popelnile . Wielko c pr du zale y od oporno ci
    >>> wewn tzrej alternatora i oporno ci wewn trznej akumulatora oraz ro nicy napi
    >>> pomi dzy akumulatorem a docelowym napi ciem ustalanym przez regulator.
    >> Opor alternatora pominmy (nie ma wplywu na ladowanie), jesli
    >> zalozeniem jest stale napiecie w instalacji (14-14.5V), to majac dany
    >> opor aku mozemy wyliczyc plynacy prad - i nie ma fizycznej sily go
    >> zwiekszyc nie zwiekszajac napiecia (a tego nie mozemy zrobic w
    >> istalacji samochodewej, gdzie wszystkie odbiorniki mamy polaczone
    >> rownolegle z akumulatorem)
    >>
    >> WS
    >>
    >> PS. ma prostownik wlasnej produkcji ;) i pod koniec ladowania jesli
    >> chce miec prad ~4A to napiecie o kilka V przekracza te 14.5V - w
    >> samochodzie prad ladowania spadnie praktycznie do zera w takiej
    >> sytuacji...
    >>
    > Nie znasz się albo masz wiedzę garazową powtarzaną przez niedouczonych pseudo
    > mechanikow. W wyliczeniach możesz pominąc Rw akumulatora.

    Nie możesz, bo jest znaczny.

    Popełniłeś błąd na samym początku zakładając liniowość oporu akumulatora.

    > Możesz go potraktować
    > jako gruby kabel miedziany.

    Nie możesz.

    > Opór wenętrzny alternatora ma kluczowe znaczenie.

    Tylko gdy pracuje na maksymalnym prądzie.

    > I
    > jest on wyliczalny i mierzalny. Typowy wynosi poniżej 0,1 oma i jest na poziomie
    > 0,05 oma. Im alternator bęzdie mial większa prędkość obrotową tym ten opor
    > wenętrzy bęzdie większy bo zacznie dochodzić składowa wynikajaca z impedancji.
    > 2,5 / 0,05 = 50. 50A da typowy i niezbyt duży alternator przy różnicy napięcia
    > wynoszacej 2,5V. I jak nie ma wlazconych innych odbiornikow to wpompuje te 50A w
    > akumulator. Bez wzdlędu na to czy Ci się to podoba czy nie podoba.

    Prawo Ohma działa bez względu na to czy Ci się to podoba czy nie.

    > Masz jeszcze
    > jakieś pytania?

    Skąd urodziłeś sobie pomijalny Rw akumulatora?

    pzdr
    \SK
    --
    "Never underestimate the power of human stupidity" -- L. Lang
    --
    http://www.tajga.org -- (some photos from my travels)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: