  • Data: 2013-12-15 16:34:59
    Temat: Re: Prad z wiatrakow
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Bardzo proste. Ludzie wybiorą opcję najtańszą.
    super. ale jednocześnie wyrażą zgodę na wytwarzanie tej energii. bo
    teraz chcą najtańszą, ale produkowaną przez gaz z krowich placków. -
    czyli coś co jest ekonomicznie niemożliwe.

    > Najtańszą
    > dla siebie w danym momencie, nie "najlepszą" czy najtańszą
    > dla gospodarki w długim okresie.
    Co to jest w długim okresie? Palenie drewnem - o ile drewno trzeba kupić
    - nie jest tanie! Palenie śmieciami jest nielegalne - tak samo jak
    kradzież prądu - który można wykorzystać do ogrzewania. Dla naszego
    państwa najkorzystniejsze byłoby aby w długim czasie zwróciły się
    wszelkie ekoinwestycje. A wiec zero Vatu na wiatraki solary itp, również
    na styropian, wełnę mineralną i usługi z tym związane. to przechyli
    szalę opłacalności w stronę ekologii. jak mocno? nie wiem, ale to byłoby
    korzystne w długim horyzoncie czasowym. Co z tego funkcjonuje? będzie
    wprowadzone? NIC! więc po kija martwić się co się stanie z elektrownią
    atomową/węglową za 300lat? 50 lat to maksymalne maksimum o którym
    możemy teraz myśleć.
    ToMasz