    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Postój z włączonym silnikiem
    Date: Wed, 18 Dec 2013 13:26:05 +0100

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Czy można omijać przepis z art 60.2 pkt 3) przez chwilowe (np 5sek)
    > wyłączenie silnika i tak co minutę?

    Oczywiście wyłączasz silnik i wtedy stoisz. Od tego momentu zaczynasz nowy
    manewr - ruszanie. Włączasz silnik i upewniasz się czy nikt za tobą przed
    tobą nie stoi. Po czym rezygnujesz z tego manewru i gasisz silnik i znowu
    stwierdzasz że jednak chciałbyś ruszyć itd.

    W naszym systemie gdzie decyduje litera a nie duch prawa ciężko komuś
    udowodnić że robił coś by celowo ominąć inny przepis.

    > (abstrahując oczywiście od sensu, wpływu na zużycie itp)
    > Chodzi mi o sam przepis - czy można go tą drogą omijać:
    > czy jak samochód stoi np na parkingu,
    > to postój będzie cały czas i kombinowanie
    > z wyłączaniem nic nie da, czy trzeba
    > przejechać np 10cm i znowu zarządzić kolejny postój?

    > Tak czysto akademicko: bez oskarżeń o buractwo tych stosujących się
    > czy omijających przepis czy też bez odwołań do głupoty ustwodawcy.

    Tak czysto akademicko to wolno Ci dowolnie długo manewrować przed
    zaparkowaniem albo przed ruszeniem więc wystarczy byś co jakiś czas ruszył
    się o 1cm do przodu albo do tyłu i już to nie jest postój tylko
    manewrowanie. A manewrować można z włączonym silnikiem dowolnie długo :-)

    Pozdrawiam
    Ergie