  • 1. Data: 2013-12-18 13:01:15
    Temat: Postój z włączonym silnikiem
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Czy można omijać przepis z art 60.2 pkt 3) przez chwilowe (np 5sek)
    wyłączenie silnika i tak co minutę?
    (abstrahując oczywiście od sensu, wpływu na zużycie itp)
    Chodzi mi o sam przepis - czy można go tą drogą omijać:
    czy jak samochód stoi np na parkingu,
    to postój będzie cały czas i kombinowanie
    z wyłączaniem nic nie da, czy trzeba
    przejechać np 10cm i znowu zarządzić kolejny postój?
    Tak czysto akademicko: bez oskarżeń o buractwo tych stosujących się
    czy omijających przepis czy też bez odwołań do głupoty ustwodawcy.

  • 2. Data: 2013-12-18 13:26:05
    Temat: Re: Postój z włączonym silnikiem
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Czy można omijać przepis z art 60.2 pkt 3) przez chwilowe (np 5sek)
    > wyłączenie silnika i tak co minutę?

    Oczywiście wyłączasz silnik i wtedy stoisz. Od tego momentu zaczynasz nowy
    manewr - ruszanie. Włączasz silnik i upewniasz się czy nikt za tobą przed
    tobą nie stoi. Po czym rezygnujesz z tego manewru i gasisz silnik i znowu
    stwierdzasz że jednak chciałbyś ruszyć itd.

    W naszym systemie gdzie decyduje litera a nie duch prawa ciężko komuś
    udowodnić że robił coś by celowo ominąć inny przepis.

> [...]

    > Tak czysto akademicko: bez oskarżeń o buractwo tych stosujących się
    > czy omijających przepis czy też bez odwołań do głupoty ustwodawcy.

    Tak czysto akademicko to wolno Ci dowolnie długo manewrować przed
    zaparkowaniem albo przed ruszeniem więc wystarczy byś co jakiś czas ruszył
    się o 1cm do przodu albo do tyłu i już to nie jest postój tylko
    manewrowanie. A manewrować można z włączonym silnikiem dowolnie długo :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 3. Data: 2013-12-18 13:57:12
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-12-18 13:01, cef pisze:
    > Czy można omijać przepis z art 60.2 pkt 3) przez chwilowe (np 5sek)
    > wyłączenie silnika i tak co minutę?
    IMO będzie to jak najbardziej zgodne z literą prawa, która u nas
    wyraźnie góruje nad duchem. Inna sprawa, to wyperswadowanie/udowodnienie
    mundurowym w razie chęci nałożenia mandatu.
    Jacek
    PS
    teraz zimno i rzadko kiedy można spotkać "misiaczków" marznących w
    swoich bolidach z wyłączonym silnikiem na postoju, tfu, przepraszam - w
    czasie wykonywania czynności. Dla nich jest osobne prawo?

  • 4. Data: 2013-12-18 14:00:20
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-12-18, Jacek <s...@o...pl> wrote:

    > teraz zimno i rzadko kiedy można spotkać "misiaczków" marznących w
    > swoich bolidach z wyłączonym silnikiem na postoju, tfu, przepraszam - w
    > czasie wykonywania czynności. Dla nich jest osobne prawo?

    Marznacych jak marznacych, ale sa jeszcze ci ktorym goraco w lecie:
    http://www.youtube.com/watch?v=pKzqRdQoduc

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 5. Data: 2013-12-18 14:23:07
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-12-18 14:00, AZ pisze:
    > Marznacych jak marznacych, ale sa jeszcze ci ktorym goraco w lecie:
    > http://www.youtube.com/watch?v=pKzqRdQoduc
    Typowe dla tych, którzy "pracują" za pieniądze podatnika.
    Jak już gdzieś pisałem ZUS Tychy ma w zimie taki patent, że jak za
    gorąco w biurach, to włączana jest klimatyzacja. Jest to wygodniejsze,
    bo nie trzeba tyłka ruszać do zaworów przy kaloryferach, bo pilot leży w
    zasiegu ręki.
    Jacek

  • 6. Data: 2013-12-18 14:27:51
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-12-18, Jacek <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    > gorąco w biurach, to włączana jest klimatyzacja. Jest to wygodniejsze,
    > bo nie trzeba tyłka ruszać do zaworów przy kaloryferach, bo pilot leży w

    Przeciez to jakies marne grosze jezeli chodzi o budzet ZUSu wiec o co
    rwiesz szaty?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 7. Data: 2013-12-18 14:59:00
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-12-18 14:27, AZ pisze:
    > Przeciez to jakies marne grosze jezeli chodzi o budzet ZUSu wiec o co
    > rwiesz szaty?
    Też nie rwę, tylko im zazdroszczę.
    Grzeję w chałupie gazem i dogrzewam się podnosząc sobie ciśnienie przy
    czytaniu postów ;-)
    Jacek

  • 8. Data: 2013-12-18 15:21:11
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-12-18, Jacek <s...@o...pl> wrote:
    > Też nie rwę, tylko im zazdroszczę.

    Czy jest czego? Ciezka i odpowiedzialna praca jak widac, caly dzien za
    kolkiem...

    > Grzeję w chałupie gazem i dogrzewam się podnosząc sobie ciśnienie przy
    > czytaniu postów ;-)

    Czy aby nie powinienes odprowadzic podatku od tego dogrzewania sie czytaniem
    postow? Jakby nie bylo to jest to korzysc bo mniej VAT-u za gaz placisz ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 9. Data: 2013-12-18 15:32:42
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-12-18 15:21, AZ pisze:
    > Czy aby nie powinienes odprowadzic podatku od tego dogrzewania sie czytaniem
    > postow? Jakby nie bylo to jest to korzysc bo mniej VAT-u za gaz placisz ;-)
    Lepiej nie idźmy tą drogą, bo na czytanie postów o ZUS zostanie nałożona
    akcyza jak na pozostałe paliwa płynne i stałe...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173