eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. › Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    From: Arek <a...@a...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Date: Wed, 18 Jan 2012 10:36:49 +0100

    W dniu 2012-01-17 18:53, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:

    > Jak już przyczepność straciłeś... to hamowanie conajwyżej sytuacje
    > pogorszy a abs Cie od tego nie uchroni. Np. niespodziewany poślizg
    > przedniej osi w zakręcie (podsterowność)... wciśniesz dodatkowo hamulec
    > i jesteś w rowie Nadsterowność.. wciśniesz hamulec, obróci Cię... jestes
    > w rowie.

    Na macie poślizgowej gdy to trenowałem to wcale nie było tak jak
    opisujesz. Rozpędzam się skręcam, samochód jedzie proste i wciskam
    hamulce. ABS zdecydowanie pomaga. Samochód traci prędkość i w końcu
    łapie przyczepność ważne aby wyprostować koła, bo jak złapie na
    skręconych to dzieją się rzeczy zupełnie nieprzewidywalne (np. dla mnie).

    > Ok, wystarczy... nie mam zamiaru nikogo do niczego przekonywać...
    > uświadomić jedynie, że są inne sposoby radzenia sobie z trudną sytacją
    > niż deptanie hamulca licząc na magiczne cechy ABS.

    Dla statystycznego kierowcy zaskoczonego poślizgiem nie ma innych
    sposobów. Dodatkowo robienie cokolwiek innego co sprawi, że samochód się
    jednak obróci, to jak podpisanie wyroku na siebie i pasażerów. Więc
    Twoje rady są jak najbardziej niebezpieczne.

    A.