eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
  • Data: 2012-01-18 10:55:16
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Arek <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2012-01-18 09:55, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    > On 2012-01-17 22:23, Tomasz Pyra wrote:
    >> On Tue, 17 Jan 2012 21:53:30 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >>
    >>> On 2012-01-17 21:03, Tomasz Pyra wrote:
    >>>> On Tue, 17 Jan 2012 12:57:15 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
    >>>>
    >>>>> On 2012-01-17 01:44, Krzysiek Kielczewski wrote:
    >>>>>> On 2012-01-16, Marcin 'Yans' Bazarnik<g...@...lesie> wrote:
    >>>>>>
    >>>>>>>> a myślisz, ze zaciągnięcie ręcznego i obrócenie auta o jakiś kąt
    >>>>>>>> znosi
    >>>>>>>> prawa fizyki i spowoduje, ze auto przestanie ślizgać sie w
    >>>>>>>> kierunku w
    >>>>>>>> któej ślizgał sie do tej pory?
    >>>>>>>
    >>>>>>> Fizyka Ci powie, że inaczej hamuje samochód bokiem (poślizgiem 4-ro
    >>>>>>> kołowym) a inaczej przodem :-)
    >>>>>>
    >>>>>> A przodem to iloma kołami się ślizga?
    >>>>>
    >>>>> Jak ja lubię teoretyków :-) Zastanawiam się czy odpowiadać i Cię
    >>>>> uświadomić, czy pozwolić tkwić w swoim przeświadczeniu :-)
    >>>>>
    >>>>> PS: Doczytaj o jeździe rajdowej, metodach hamowania, pokonywania
    >>>>> zakrętów na drodze o słabej przyczepności typu szuter, śnieg.
    >>>>
    >>>> Ale pytanie nie było o pokonywanie zakrętów, a o ratowanie się w
    >>>> sytuacji
    >>>> awaryjnej.
    >>>
    >>> Ja rozwijam ją w stronę: jade zbyt szybko aby normalnie przejechać
    >>> zakręt.
    >>
    >> No to raczej nie ma na to innej metody niż zwolnić.
    >>
    >> W sytuacji kiedy przyczepność skręconych przednich kół jest
    >> niewystarczająca do tego żeby ten przód zmieścił się w zakręcie (nie
    >> wnikając nawet w to co się będzie działo z tyłem), to tej przyczepności
    >> raczej się nie urodzi.
    >
    > Proszę sytuacja dokładnie jak z opisu wątkotwórcy:
    > http://www.youtube.com/watch?v=QD7Ikdozo4M&feature=p
    layer_detailpage#t=171s
    >
    > Zbyt szybkie wejście w zakręt - poślizg, niewłaściwa reakcja - ale i tak
    > nie deptanie hamulca! i uderzenie w krawężnik pod kątem - straty?
    > Samochód skręca pomimo poślizgu przednich kół ?

    To jest dokładnie inna sytuacja. Gość ma poślizg na długo przed
    zakrętem. Dzięki temu, że prędkość wytracił wcześniej, w zakręcie przód
    jak najbardziej trzyma się drogi dlatego samochód skręca a zarzuciło go
    za mocno bo pewnie przesadził z ręcznym.

    > Teraz to samo, inna metoda: podsterowność, gość puszcza gaz i wciska
    > hamulec.. wynik ? Nie zdążyłby wyprostować kół, tylko wyleciałby z
    > zakrętu oboma kołam na krawężnik - uderzenie napewno z większą prędkością.

    Jak zaciągnie ręczny to walnie w ten sam krawężnik z taką samą siłą
    tyle, że bokiem. Czyli konsekwencje znacznie gorsze, zarówno dla
    samochodu jak i pasażerów. Super rada.

    A.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: