eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
  • Data: 2012-01-18 12:57:20
    Temat: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2012-01-18 10:29, Arek wrote:
    > W dniu 2012-01-18 09:46, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
    >
    >>>> Przy podsterze w FWD puscić dodatkowo gaz ? Chyba żartujesz. To już
    >>>> lepiej wysprzęglić - napewno zrówna się prędkość kół z podłożem i o ile
    >>>> koła nie są skręcone pod niewłaściwym kątem to powinien odzyskać
    >>>> sterowność, wtedy może też próbować dociążyć przód hamulcem.
    >>>
    >>> Przy w miarę niskich obrotach silnika silnik hamuje na tyle słabo, że
    >>> nie
    >>> jest to problem.
    >>
    >> Gdy przednia oś się już ślizga, to dodatkowa siła na przedniej osi
    >> pogłębi ten poślizg... nie wspominając już o hamulcu.
    >
    > Ale hamulec z współczesnym abs'em raczej nie pogłębi tego poślizgu,
    > wręcz przeciwnie. Jeżeli choć trochę złapie przyczepność spowoduje to
    > docisk przedniej osi co dodatkowo równocześnie zwiększy przyczepność i
    > zmniejszy prędkość.

    Podoba mi się to "raczej" :-) Tak.. złapie wtedy kiedy prędkość liniowa
    koła zrówna +/- się z prędkością podłoża a kierownica będzie skierowana
    we właściwym kierunku. Problem w tym, że skręcone koło może nie chcieć
    się obracać - w związku z czym ABS będzie zmniejszał siłę hamowania.

    >>> Jak nie ma tej przyczepności przy skręcie przednich kół, to skąd ona
    >>> się ma
    >>> znaleść?
    >>> Bo dopiero po tym jak przód skręci, można się zastanawiać nad resztą -
    >>> czy
    >>> tylne koła też dadzą radę, nad balansem itd.
    >>
    >> Lekkie odkręcenie, noga nadal na gazie, z wyczuciem hamulec ręczny.
    >> Samochód się obraca, znów mamy sterowność, lewa wtedy na hamulec aby
    >> kontrolować balans, prawa nadal na pedale gazu. Wszystko z wyczuciem i
    >> opanowaniem.
    >
    > Wszystko fajnie, pod warunkiem, że zabierasz się za to przed zakrętem i
    > masz to wyćwiczone. Dodatkowo rozpoczynasz manewr gdy masz przyczepność.
    > Tu piszemy o sytuacji gdy przód się nie trzyma drogi.

    Mówimy o jakimś stopniu podsterowności, a nie o jeździe na zablokowanych
    kołach po lodzie.

    > A Ty radzisz
    > dodatkowo urwanie tyłu. Nie wiem skąd założenie, że po wprowadzeniu
    > samochodu w ruch wirowy odzyskasz sterowność.

    Primo. Racz zauważyć w końcu, że ja nic nie RADZĘ. Nie mówię nikomu ZRÓB
    TAK. Mówię o możliwościach - racz to w końcu przyjąć do wiadomości.

    Secundo. Ja opisuję coś innego niż Tobie się wydaje.

    >> To nie jest teoria, to praktyka.
    >
    > Owszem w sytuacji gdy to planujesz zrobić.

    Ponieważ Ty tak twierdzisz ? Z ciekawości, zrobiłem nawet ankietę wśród
    znajomych jeżdzących FWD - a będacych świadomymi kierowcami.

    Stawiam nacisk na _świadomych_ tego co się dzieje a nie śpiących za
    kierownicą.

    Tak czy inaczej pora kończyć.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: