-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Arek <a...@a...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Date: Wed, 18 Jan 2012 10:29:24 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 55
Message-ID: <jf63dk$jsp$1@node2.news.atman.pl>
References: <s...@p...homelinux.net>
<x...@n...gazeta.pl> <jf119e$bve$1@inews.gazeta.pl>
<vifp7h7jmjva$.1uwl08cn41znr$.dlg@40tude.net>
<jf4k0c$c74$1@inews.gazeta.pl>
<1...@4...net>
<jf4nrb$pdv$1@inews.gazeta.pl> <1...@4...net>
<jf60tn$oc2$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: gate.forrest.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1326878964 20377 83.238.97.130 (18 Jan 2012 09:29:24
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 18 Jan 2012 09:29:24 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:9.0) Gecko/20111222
Thunderbird/9.0.1
In-Reply-To: <jf60tn$oc2$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2427508
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-01-18 09:46, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
>>> Przy podsterze w FWD puscić dodatkowo gaz ? Chyba żartujesz. To już
>>> lepiej wysprzęglić - napewno zrówna się prędkość kół z podłożem i o ile
>>> koła nie są skręcone pod niewłaściwym kątem to powinien odzyskać
>>> sterowność, wtedy może też próbować dociążyć przód hamulcem.
>>
>> Przy w miarę niskich obrotach silnika silnik hamuje na tyle słabo, że nie
>> jest to problem.
>
> Gdy przednia oś się już ślizga, to dodatkowa siła na przedniej osi
> pogłębi ten poślizg... nie wspominając już o hamulcu.
Ale hamulec z współczesnym abs'em raczej nie pogłębi tego poślizgu,
wręcz przeciwnie. Jeżeli choć trochę złapie przyczepność spowoduje to
docisk przedniej osi co dodatkowo równocześnie zwiększy przyczepność i
zmniejszy prędkość.
> Aż, z ciekawości pogadałęm z kolegą prowadzącym szkolenia z doskonalenia
> techniki jazdy...
> reakcje są dwóch kierunkach, zależnie od tego o jakim kierowcy rozmawiamy.
> Z czego jedna zgodna z tym co było tutaj napisane... hamulec i modlitwa.
> Nie jest to jednak _jedyna_ droga i napewno nie najbardziej skuteczna.
Dla normalnego kierowcy jest to jedyna metoda.
Nawet gość z doświadczeniem jak zostanie zaskoczony poślizgiem na
wąskiej drodze, ma małe szanse na zrobienie czegokolwiek innego.
>> Jak nie ma tej przyczepności przy skręcie przednich kół, to skąd ona
>> się ma
>> znaleść?
>> Bo dopiero po tym jak przód skręci, można się zastanawiać nad resztą -
>> czy
>> tylne koła też dadzą radę, nad balansem itd.
>
> Lekkie odkręcenie, noga nadal na gazie, z wyczuciem hamulec ręczny.
> Samochód się obraca, znów mamy sterowność, lewa wtedy na hamulec aby
> kontrolować balans, prawa nadal na pedale gazu. Wszystko z wyczuciem i
> opanowaniem.
Wszystko fajnie, pod warunkiem, że zabierasz się za to przed zakrętem i
masz to wyćwiczone. Dodatkowo rozpoczynasz manewr gdy masz przyczepność.
Tu piszemy o sytuacji gdy przód się nie trzyma drogi. A Ty radzisz
dodatkowo urwanie tyłu. Nie wiem skąd założenie, że po wprowadzeniu
samochodu w ruch wirowy odzyskasz sterowność.
> To nie jest teoria, to praktyka.
Owszem w sytuacji gdy to planujesz zrobić.
A.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.01.12 10:33 Mirek Ptak
- 18.01.12 10:36 Arek
- 18.01.12 10:55 Arek
- 18.01.12 11:04 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 18.01.12 11:07 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 18.01.12 12:38 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 18.01.12 12:41 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 18.01.12 12:57 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 18.01.12 13:08 Mirek Ptak
- 18.01.12 13:14 Arek
- 18.01.12 13:28 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 18.01.12 13:39 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 18.01.12 13:50 Filip
- 18.01.12 13:54 Mirek Ptak
- 18.01.12 14:50 Piotr Klimek
Najnowsze wątki z tej grupy
- 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- Tesla to wóz dla mnie
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
Najnowsze wątki
- 2024-06-29 eSIM, praktyczne doświadczenia z różnymi operatorami?
- 2024-06-30 1250 euro za rezygnacje z posiadania samochodu
- 2024-06-29 poszedł na czerwonym i uderzył w motur
- 2024-06-29 Tesla to wóz dla mnie
- 2024-06-30 Podstawa bezpiecznikowa jako rozłącznik DC
- 2024-06-29 Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
- 2024-06-30 Basen i chłodzenie w w wentylacji mechanicznej
- 2024-06-29 na chuj mieć dom?
- 2024-06-29 Marki => ERP Implementer <=
- 2024-06-29 Warszawa => SQL Database Developer <=
- 2024-06-29 Poznań => Senior PHP Developer (Symfony) <=
- 2024-06-29 Warszawa => Senior Cloud DevOps Engineer (Azure) <=
- 2024-06-29 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-06-29 Ulm => IT Network Engineer <=
- 2024-06-29 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=