    From: Michal Kleczek <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Polska swiatowym mocarstwem informatycznym
    Date: Sat, 02 Jul 2011 21:03:57 +0200
    <iu59q6$s86$1@inews.gazeta.pl> <iu5apu$1qt$1@inews.gazeta.pl>
    <iu5ceu$701$1@inews.gazeta.pl> <iu6s2h$t67$1@inews.gazeta.pl>
    <iu71gu$f44$1@inews.gazeta.pl>
    <4e07144f$0$2500$65785112@news.neostrada.pl>
    <iu9aok$3kq$1@inews.gazeta.pl> <iuaff4$r8v$1@inews.gazeta.pl>
    <4e0ce28c$0$1801$c3e8da3$f69059ea@news.astraweb.com>
    <iumqv2$9hp$1@inews.gazeta.pl>
    <c...@m...googlegroups.com>
    <r...@4...com>

    A. L. wrote:

    > Tak. Nie wiem jak gdzie indziej, ale w USA koniecznym warunkiem
    > powodzenia jest nie kontaktowanie sie z Polakami.

    > Tak. Zgadza sie. I te kontakty sa bardziej "interesowne" -"co bede z
    > tego mial"

    [ciach]

    > Wrocic?... Jakos mi ochota odchodzi po probach zalatwiania czegos w
    > urzedzie, po "upzrejmosci" w sklepach, i takich roznych drobiazgach,
    > jak ogolny syf, dziury w chodnikach w tych samych miejscach gdzie
    > zzostawilem je 3l lat temu i tak dalej.

    Mialem nie pisac w tym watku, ale sledzac go - a szczegolnie tego rodzaju
    wypowiedzi - naszla mnie taka mysl:
    Tak - standard zycia w USA (i zach Europie) jest duzo wyzszy niz w Polsce.
    Tak - drogi sa rowne i jest ich duzo, tak - obsluga w sklepach jest b.
    uprzejma, tak - w ogole wszyscy jacys tacy bardziej usmiechnieci i otwarci.
    Ale wszystko to wyglada tak, jak wyglada dzieki ludziom wyznajacym zasade
    "nie pytaj co Ameryka moze zrobic dla ciebie, lecz co ty mozesz zrobic dla
    Ameryki" - dzieki _prawdziwym_ elitom. W koncu w wielu hrabstwach i
    miasteczkach w USA bycie np. burmistrzem jest zaszczytna funkcja spoleczna,
    za ktora nie pobiera sie wynagrodzenia.
    Jak bardzo Polakom brakuje takich elit pokazuje ta dyskusja - w koncu
    wypowiadaja sie ludzie z "gornych rewirow" jesli chodzi o inteligencje i
    wyksztalcenie.
    Smutne to.

    --
    Michal