  • Data: 2012-11-21 17:41:53
    Temat: Re: Polska slabizna R&D
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, 21 November 2012 16:03:15 UTC, J.F wrote:

    >Każdy?

    Jak gazet to kazdy. Tam nie moze byc 3 godzin spoznienia, nie wiem czy
    nawet godzina moze byc ..

    >Ależ oczywiście. I wcale nie stoi to w sprzeczności z rozwojem
    >technicznym.

    Nie stoi. Tylko gdzie sie taki silnik testuje ?

    No dobra, skoro fabryka potrafi go wyprodukowac, to ma miejsce aby go
    wyprobowac ..

    >Wtedy kiedy technologię uznali za bezpieczną, opanowaną i
    >sprzedawalną.

    Ale te firmy ja dalej ulepszaja. To gdzie testuja ?
    Czy tylko licencje na gotowe projekty kupuja ?

    >Na przykład w jednym z tych laboratoriów.

    No tak, tylko ze patrze na pierwsze, Lawrence Berkeley, oni maja
    0.81km^2.
    I 4000 ludzi tam pracuje. I jakies akceleratory tam stoja.
    Nie, tam nie ma miejsca na mala ektrownie.

    Owszem, Los Alamos, 93 km kw, tam sie cos zmiesci.

    A patrze sie na te CNRS ... immunologia, astrofizyka, oceanografia ...
    nie wiem gdzie te reaktory testuja.

    Gdzies na pewno, bo wiem ile ich we francy stoi ... ale to czasy
    zblizone to socjalizmu byly, mozna bylo testowac u "klienta" :-)

    J.