  • Data: 2013-01-08 22:42:26
    Temat: Re: Pojemność akumulatora samochodowego
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 08.01.2013 21:00, Robert Wańkowski pisze:
    > Przy akumulatorach samochodowych podawana jest pojemność.
    > Co ona oznacza?
    ilość zgromadzonej energii "elektrycznej"
    > Pojemność przy wyładowaniu do zera?
    nie. do 11.2V

    krótko: źródło prądu jakim jest akumulator najlepiej zobrazować
    rozbijając je na "źródło idealne" + "rezystancja wewnętrzna"
    Teraz sam pomyśl.
    1 jeśli prąd ze źródła jest pobierany minimalny to spadek napięcia na
    rezystancji też jest minimalny!
    2 jeśli prąd ze źródła jest pobierany DUZY czyli kręcisz rozrusznikiem,
    spadek napięcia na rezystancji wewnętrzej jest duży, czyli szybko
    osiągnie 11.2v i przestanei kręcić rozrusznikiem.

    Pytanie. test pojemności akumulatora, odbywał się przy prądzie....? Mam
    nadzieje, że Q10, czyli dla 55Ah to jest 5.5A. Za to na 100% chińskie
    akumylatorki do komórek są testowane prądem dużo niższym niż q10

    3 rezystancja wewnętrzna rośnie gdy spada temperatura. dlatego zimą
    "ciężej kręci"

    jaśniej nie potrafie, fachowców prosze o nie kopanie za uproszczenia
    ToMasz