    From: "Przembo" <x...@x...xx>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pierwszeństwo przejazdu.
    Date: Sun, 14 Feb 2010 08:05:07 +0100

    Użytkownik "marjan" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    news:hl7aqt$6d0$1@news.agh.edu.pl...
    > True, true..
    > Inna sprawa, że gówniarz ze mnie i sam się do tego przyznaję, dlatego
    > staram się krytykę przyjmować z pokorą, bo wiem, że sporo jeszcze muszę
    > się nauczyć. Nie wiem tylko dlaczego moje zachowanie było potępione, a
    > gościa z SUVa wręcz pochwalone.

    Kierowca SUVa zachował się po prostu logicznie, chciał zająć skrajny pas
    licząc od strony z której przyjechał. Sam napisałeś że później skręcił w
    prawo, nie sugeruje Ci to czegoś? Jemu byłoby wygodniej zająć prawy pas,
    Tobie lewy, był to kurs kolizyjny, dlatego on spasował na lewym i oczekiwał
    że zgodnie z logika wjedziesz na prawy. Zgodnie z przepisami nie zawsze
    oznacza zgodnie z logiką. Ja preferuje logike i Tobie też radze

    > Rozumiem, że kultura wymaga aby kogoś wpuścić/ułatwić przejazd. W
    > większości przypadków to robię, ale wiem że to moja dobra wola, tak jak
    > dobrą wolą jest jak ktoś mnie wpuszcza (za co dziękuję ręką lub
    > mrugnięciem kierunkowskazami), a nie ryję się na chama tam, gdzie nie mam
    > pierwszeństwa.

    W opisanym przez Cieebie przypadku stosowanie się sciśle litery prawa,
    skręcający w lewo będą musili założyć, że każdy skręcający w prawo może
    zająć ich pas, skrcanie w lewo ponadto jakby nie patrzeć jest trudniejsze i
    już masz recepte na zmniejszenie przepustowości skrzyżowań i zmniejszenie
    płynności ruchu... A stracisz też Ty, chyba że w lewo nie skręcasz - ktoś tu
    niedawno pisał o gościu który nigdy w lewo nie skręcał :)

    > Nie widzę jednak powodów, dla których brak mojej dobrej woli, spowodowany
    > niechęcią utrudniania sobie życia (i skorzystaniem z prawa pierwszeństwa
    > przejazdu, które daje mi PoRD) było nazwane buractwem.

    To nie buractwo, tylko brak znajomości realiów i faktycznie brak
    doświadczenia.

    Pozdr