  • Data: 2010-01-26 00:57:54
    Temat: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-01-21 10:38, Yogi(n) wrote:
    > Mam k10d a żona ma k-x'a. Stabilizacja w k-x działa lepiej, znacząco
    > lepiej. Przyzwyczajony jestem do k10d. Podpinałem te same obiektywy.
    > Oczywiście przy krótkich ogniskowych róznice są pomijalne/niezauważalen.
    > Widać je jednak wyraźnie przy ogniskowych 300 mm - jednym i drugim
    > aparatem robiłem te same ujęcia w tych samych warunkach - właśnie po to
    > by porównać.

    Zadziwiające jest to co piszesz, bo jakoś w testach to nie wychodzi, ale
    jeśli testowałeś na 300mm, to po prostu pewnie dlatego, bo testy raczej
    robione są z krótszymi ogniskowymi (najdłuższa ogniskowa w takim teście
    jaką widziałem to 200mm, a i to po to by udowodnić, że stabilizacja
    matrycowa przy całkiem długich ogniskowych nie jest gorsza).

    > Napisze jeszcze raz: K-x ma stabilizację lepszą od k10d. Niezależnie od
    > tego jakich agrumentów użyją optyczni, zwolennicy nikona czy piewcy
    > olympusa. Nie porównuję do innych systemów, nie odnosze do konkurencji -
    > porównuję aparaty tego samego poducenta z dwóch różnych półek i innych
    > "epok".

    Ale zapominasz o tym drobiazgu - że to na ogniskowej 300mm. Kto robi testy
    akurat tak? Byćmoże wynika z tego fakt, że na krótkich ogniskowych k-x
    sobie nie radzi, a na długich k10d? Niestety tego nie wiem, ale też
    jeszcze raz przywołuję testy: dpreview napisało, że na ogniskowej 50mm
    (75mm) skuteczność sięga 1EV. Potrafisz się do tego odnieść?

    > K-x to krok do przodu, zresztą pod innymi względami nawet
    > większy niż w wypadku stabilizacji.

    Musisz zrozumieć, że nie każdy podziela ten entuzjazm. Dla mnie to zwykła
    puszka z swoimi wadami i zaletami. Rozumiem, że wszyscy cenią ją za
    matrycę, ale to zupełnie nie dziwi mając na uwadze tyły jakich narobił
    sobie pentaks w małżeństwie z samsungiem. Najbardziej widać to z k7 -
    jedna z fajniejszych puszek APS-C... i wsadzili do niej starą matrycę,
    która nawet w momencie premiery odstawała na minus.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564