  • Data: 2010-01-26 01:45:34
    Temat: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-01-21 08:33, januszek wrote:
    > Dokładnie chodzi o *prawdopodobne* jakies odszumianie przy wlaczonym
    > ISO 1600 lub wyzszym.

    Akurat charakter obrazu na wysokich czułościach bez odszumiania jest
    doskonale znany.

    > Nie prawda. Kazdy producent ma swoj wlasny standard plikow RAW. To
    > optyczni wymyslili sobie, ze raw ma byc surowy (cokolwiek to znaczy).

    Oczywiście, że nie.
    Gdzie ja Ci pisałem coś o optycznych?
    RAW sam w sobie znaczy "surowy" lub "czysty". Jeśli coś po zcyfrowieniu
    działało to mógłbyś to zrobić na komputerze. Nikt jeszcze nie zrobił i nie
    zrobi algorytmu do uzupełniania detali na zdjęciu, za to szereg algorytmów
    potrafi zdjęcie popsuć. Nie wiesz też czy chcę sobie wywołać z szumem
    mniejszym czy większym. Dlatego właśnie jest RAW.
    Zaznaczam jednak że nie jestem przeciwny jakimś dodatkowym technologiom,
    jak np. idei którą wprowadzało sony przy exmorze. Tyle że im to zupełnie
    nie wyszło i na szczęście w wielu aparatach można po prostu wyłączyć.
    Takie techniki wymagają jednak słowa wyjaśnienia.

    > Masz prawo do wlasnej opinii nawet jesli nie ma w tym sensu ;)

    Co za głupoty wypisujesz?
    Wytłumacz czy dla Ciebie off znaczy wyłączony czy rozszerzasz to np. na
    "prawie wyłączony"?

    > Moim zdaniem to sa sprawy zwiazane z kwestiami technicznymi badace
    > wynikiem tego wyscigu na wartosc ISO.

    To że jest to wyścig na iso to doskonale wiem.
    Ale mimo wszystko jestem za tym by nazywać rzeczy po imieniu. Jeśli
    odszumianie jest, to niech to będzie nazwane wedle stanu rzeczy.

    > Wystarczy porownac zdjecie z wlaczonym i analogiczne z wylaczonym aby
    > zobaczyc roznice co sugeruje, ze dana funkcja faktycznie jest dwustanowa
    > czyli wlaczonona/wylaczona. Gdzie jest wiec klamstwo?

    Nieprawda - porównujesz stopień odszumiania, a nie faktyczną obecność lub
    nie działania takiego algorytmu.

    > Tu chodzi o to, ze
    > to co domniemywaja optyczni dzieje sie na innym etapie niz soft w
    > puszce.

    Wybacz - ale chyba nie wiesz jak działa ustalanie czułości.
    Matryca nie ma czegokolwiek do rzeczy dla konkretnej czułości.

    > IMO w ukladzie matrycy wlasnie.

    Jeśli takie coś by zachodziło to:
    + minus za brak możliwości wyłączenia tego
    + minus za brak informacji o tym

    ...ale jak wspominałem to nie tak. Zresztą CMOS jest matrycą cyfrowąm i
    "waga" jest pod każdym pikselem. Jeśli nie byłoby jakichś zmian - szum
    rósł by proporcjonalnie.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564