  • Data: 2010-01-27 20:34:35
    Temat: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Od: dominik <u...@d...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2010-01-26 07:00, januszek wrote:
    > To Twoja własna opinia?

    To nie jest opinia tylko fakt. Poczytaj sobie np. wiki:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/RAW

    A szczególnie to to: "W odróżnieniu od zapisu w formacie JPEG albo TIFF,
    plik RAW nie zawiera bowiem obrazu przetworzonego (wywołanego) przez
    oprogramowanie aparatu, lecz ,,surowe" (ang. raw) dane z matrycy
    światłoczułej. Przeniesienie obróbki obrazu z aparatu do komputera pozwala
    na zastosowanie oprogramowania o większych możliwościach w stosunku do
    funkcji dostępnych w aparacie."

    > Moim zdaniem mamy tyle koncepcji jaki powinień
    > być RAW ile rodzajów rawów.

    Nieprawda. RAW w założeniach miał być nieprzetworzony. JPG może być
    zmieniany do woli.

    > Jedynym jako takim standardem jest DNG.

    DNG to nieudana próba adobe wciśnięcia się w temat. Jak coś ma być
    uniwersalne to wiadomo jak to skończy.
    Oczywiście ktoś może sobie konwertować do DNG i być szczęśliwym, że ma z
    kilku aparatów jeden format. Z tego co pamiętam jednak DNG jest formatem
    stratnym (o ile w danych nie wrzucisz oryginału, ale wtedy jest zupełnie
    bezsensowne to).

    > Tłumaczyłem - to co ustawiasz na off jest wyłączone.

    To? Znaczy co dokładnie? Odszumianie? Bo jak o nim mowa to NIE JEST.

    > W testach
    > optycznych wyszło, że tam się dzieje coś jeszcze co jest najwyraźniej
    > niezależne od odszumiania jakie wykonuje soft aparatu.

    Wybacz, ale nie rozmawiamy o teście opacznych. Mam to w nosie.
    Rozmawiamy o zachowaniu na wysokich czułościach tego aparatu. Czy
    potrafisz udowodnić że odszumianie jest wyłączone?

    > Z tego punktu widzenia chyba nie ma ani jednego nowoczenego aparatu, w
    > tym segmencie, w którym odszumiania nie ma bo to się dzieje już w
    > układzie matryc.

    Czemu sobie wciskasz na siłę zupełnie nieuzasadniony pogląd o odszumianiu
    na matrycy? Skąd Ci się bierze takie myślenie? Potrafisz podać jeden
    sensowny argument, że to się dzieje rzeczywiście przed odczytem danych z
    matrycy?
    Po drugie - w tym segmencie brak możliwości wyłączania odszumiania nie
    jest niczym szczególnym - ot kolejny czynnik do odróżniania aparatów.
    Tyle, że pentaks nazywa wyłączonym to czego nie wyłącza. Nigdy nie będę za
    takimi kłamstwami.

    > Zrozum: algorytm, ktory wylaczyles nie dziala. Dzieje sie cos innego.

    Ty zrozum, że nie masz podstaw do tego by przekonać kogokolwiek że
    odszumianie dzieje się przed odczytaniem danych z matrycy. Exmor
    zadebiutował z super opcją odszumiania przed odczytem danych i okazało się
    to niebywałą klapą, bo efekty były jakie wiele osób nazywa sobie monetem.
    Po prostu żałosne. Zrobienie odszumiania w analogowej części matrycy
    byłoby niebywale drogie i bezsensowne. Dlatego robi się to znacznie lepiej
    w sofcie. Pentaks nie jest tu wyjątkiem. I widać to w efektach.

    > Popatrz na matrycę jak na bardzo skomplikowany zestaw ukladow
    > elektronicznych z wlasnym, wewnetrznym, oprogramowaniem a nie tylko
    > element swiatłoczuły.

    Tak właśnie, miliony układów elektronicznych, zrobione w niebywale
    precyzyjnym procesie technologicznym oraz wsadzone na koniec do puszki
    entry level. Wybacz, ale z której choinki się urywasz twierdząc, że tak
    wygląda rzeczywistość? Po to tam jest CMOS, żeby był prosty i tani.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564