  • Data: 2010-01-28 08:07:45
    Temat: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dominik napisał(a):

    > To nie jest opinia tylko fakt. Poczytaj sobie np. wiki:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/RAW

    Hmm... Gdybyś uważnie czytał to zauważłbyś, że wcześniej sam do tego
    hasła w Wiki linkowałem.

    > A szczególnie to to: "W odróżnieniu od zapisu w formacie JPEG albo TIFF,
    > plik RAW nie zawiera bowiem obrazu przetworzonego (wywołanego) przez
    > oprogramowanie aparatu, lecz ?surowe? (ang. raw) dane z matrycy
    > światłoczułej. Przeniesienie obróbki obrazu z aparatu do komputera pozwala
    > na zastosowanie oprogramowania o większych możliwościach w stosunku do
    > funkcji dostępnych w aparacie."

    Sęk w tym, że obecnie w samej matrycy następuje już ingerencja do
    surówki, którą są czyste impulsy elektryczne.

    > Nieprawda. RAW w założeniach miał być nieprzetworzony. JPG może być
    > zmieniany do woli.

    Popełniasz duży błąd logiczny bo sama matryca jest właśnie
    przetwornikiem, którego sensem istnienia jest właśnie przetwarzanie.
    Idąc tropem Twoich słów: nieprzetworzonym czym?

    > DNG to nieudana próba adobe wciśnięcia się w temat. Jak coś ma być
    > uniwersalne to wiadomo jak to skończy.
    > Oczywiście ktoś może sobie konwertować do DNG i być szczęśliwym, że ma z
    > kilku aparatów jeden format. Z tego co pamiętam jednak DNG jest formatem
    > stratnym (o ile w danych nie wrzucisz oryginału, ale wtedy jest zupełnie
    > bezsensowne to).

    > To? Znaczy co dokładnie? Odszumianie? Bo jak o nim mowa to NIE JEST.

    Przecież jest wyłączone.

    > Wybacz, ale nie rozmawiamy o teście opacznych. Mam to w nosie.
    > Rozmawiamy o zachowaniu na wysokich czułościach tego aparatu. Czy
    > potrafisz udowodnić że odszumianie jest wyłączone?

    Wysokie czułości to sztuczki programistów od sprzętowych układów z
    któych zbudowane są matryce, siłą więc rzeczy jakieś odszumianie
    występuje zawsze i wszędzie.

    > Czemu sobie wciskasz na siłę zupełnie nieuzasadniony pogląd o odszumianiu
    > na matrycy? Skąd Ci się bierze takie myślenie? Potrafisz podać jeden
    > sensowny argument, że to się dzieje rzeczywiście przed odczytem danych z
    > matrycy?

    Czy Ty w ogóle masz pojęcie jak działa matryca? Więc zrozum wreszcie, że
    nowoczesne matryce to skomplikowane układy, w których zawsze działa
    jakieś oprogramowanie, które steruje całym procesem przekładania
    sygnałów analogowych na cyfrowe... Skoro więc odszumianie w
    oprogramowaniu apararu zostaje wyłączone i jednocześnie widać ślady
    działania jakiegoś odszumiania to wniosek jest prosty - widzimy efekt
    działania właśnie tego oprogramowania w układzie przetwornika...

    Wiem, wiem, w Sony A550 jest taka sama matryca i tam tego nie widać...
    Bo zapewne matryca Sony w aparacie Sony ma wbudowany lepszy soft niz ten
    w matrycy Sony zastosowanej w Pentaxie.

    > Po drugie - w tym segmencie brak możliwości wyłączania odszumiania nie
    > jest niczym szczególnym - ot kolejny czynnik do odróżniania aparatów.
    > Tyle, że pentaks nazywa wyłączonym to czego nie wyłącza. Nigdy nie będę za
    > takimi kłamstwami.

    No i tu się nie zgadzamy bo moim zdaniem kłamstwa żadnego nie ma.

    > Ty zrozum, że nie masz podstaw do tego by przekonać kogokolwiek że
    > odszumianie dzieje się przed odczytaniem danych z matrycy. Exmor
    > zadebiutował z super opcją odszumiania przed odczytem danych i okazało się
    > to niebywałą klapą, bo efekty były jakie wiele osób nazywa sobie monetem.
    > Po prostu żałosne. Zrobienie odszumiania w analogowej części matrycy
    > byłoby niebywale drogie i bezsensowne. Dlatego robi się to znacznie lepiej
    > w sofcie. Pentaks nie jest tu wyjątkiem. I widać to w efektach.

    Hmm... Źródłem zakłóceń, które nazywamy szumem jest właśnie przetwornik
    analogowo-cyfrowy. Nie wiem dokładnie co konkrtnie i na jakim etapie
    robi oprogramowanie w układzie przetwornika zastosowanego w takich
    matrycach ale jestem na 100% pewny, że są tam zaszyte sprzętowe
    algorytmy do usuwania takich zakłóceń.

    > Tak właśnie, miliony układów elektronicznych, zrobione w niebywale
    > precyzyjnym procesie technologicznym oraz wsadzone na koniec do puszki
    > entry level. Wybacz, ale z której choinki się urywasz twierdząc, że tak
    > wygląda rzeczywistość? Po to tam jest CMOS, żeby był prosty i tani.

    To nie była by pierwsze urządzenie elektroniczne w którym entry level od
    high level odróżnia wyłącznie zastosowane oprogramowanie sterujace...

    j.

    --
    ps. swoja droga oddam za free dzialajaca kuchenke gazowa, w ktorej
    wystepuje problem z otwieraniem i zamykaniem drzwi od piekarnika.