  • Data: 2017-05-25 19:36:53
    Temat: Re: Partycjonowanie dysku
    Od: Jan Stożek <c...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Po głębokim namyśle Eneuel Leszek Ciszewski napisał w Thursday 25 of
    May 2017 18:24:

    > Win (ta grupa jest o PeCetach -- natywne systemy PeCeta to DOS i
    > Win)

    W świetle tego, co pisałeś o tablicy partycji nie wiem, co masz
    na myśli pisząc "natywne systemy na PeCeta", ale ja na pecetach
    korzystałem z DOS, Win (ileś tam wersji począwszy bodaj od 3.1),
    NetWare (też system natywny w sensie nie portowany z innej platformy
    sprzętowej), OS/2 (jw), Linuksa (jw.), a paru dalszym się przyglądałem
    z ciekawości (jw).

    > Jednak zazwyczaj jest tam standardowy FS.

    Zazwyczaj - tak. Ale nie zawsze, a architektura partycjonowania
    dysku tego nie wymaga.

    > W wypadku PeCeta -- FAT lub NTFS.

    W przypadku Windows - tak. Ale architektura peceta ani
    partycjonowania tego nie wymagają. Ja np. mam na swoim pececie
    partycje z NTFS, LVM, swap, RAID i ext4.

    > Jestem przeciętnym użytkownikiem -- dla mnie pusta (bez FS) partycja
    > nie jest atrakcyjna.

    Pusta partycja może też być zostawiona do sformatowania w
    terminie późniejszym. :-D Nikt nie powiedział, że system plików
    koniecznie trzeba zakładać (czyli formatować partycję) bezpośrednio po
    utworzeniu partycji. A poza tym to, że coś jest nieinteresujące nie
    oznacza, że tego się nie da zrobić albo że jest to wbrew jakimś tam
    regułom.

    --
    Pozdrawiam,

    (js).

    PS. Odpowiadając bezpośrednio proszę usunąć minus wraz ze wszystkimi
    kolejnymi literami.