  • Data: 2017-05-26 00:11:16
    Temat: Re: Partycjonowanie dysku
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Jan Stożek" ,1...@p...stozek.waw.pl

    > W świetle tego, co pisałeś o tablicy partycji nie wiem, co masz
    > na myśli pisząc "natywne systemy na PeCeta", ale ja na pecetach
    > korzystałem z DOS, Win (ileś tam wersji począwszy bodaj od 3.1),
    > NetWare (też system natywny w sensie nie portowany z innej platformy
    > sprzętowej), OS/2 (jw), Linuksa (jw.), a paru dalszym się przyglądałem
    > z ciekawości (jw).

    PeCet to inaczej IBM PC -- PC, PC/XT, PC/AT.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/IBM_PC
    https://en.wikipedia.org/wiki/IBM_Personal_Computer
    https://trademarks.justia.com/745/20/ibm-pc-74520581
    .html

    'Natywny' znaczy coś na kształt 'rodzinny'.

    http://sjp.pwn.pl/poradnia/haslo/natywny;2768.html

    Prawdopodobnie natywny jest adaptacją angielskiego
    native, a jego polskie odpowiedniki to rodzimy lub wrodzony.

    > Zazwyczaj - tak. Ale nie zawsze, a architektura
    > partycjonowania dysku tego nie wymaga.

    > W przypadku Windows - tak. Ale architektura peceta ani
    > partycjonowania tego nie wymagają. Ja np. mam na swoim
    > pececie partycje z NTFS, LVM, swap, RAID i ext4.

    > Pusta partycja może też być zostawiona do sformatowania w
    > terminie późniejszym. :-D Nikt nie powiedział, że system plików
    > koniecznie trzeba zakładać (czyli formatować partycję) bezpośrednio
    > po utworzeniu partycji. A poza tym to, że coś jest nieinteresujące nie
    > oznacza, że tego się nie da zrobić albo że jest to wbrew jakimś tam regułom.

    Już pisałem -- jak z 'butelką mleka'.
    'Kupić butelkę mleka' znaczy tyle, co 'kupić mleko w butelce',
    nie zaś butelkę jakoś przynależną (jak dom Kowalskiego należy
    do Kowalskiego) do mleka. Można by nawet kupić mleko bez butelki. ;)

    -=-

    Tak czy siak -- proponowałem odkasowanie kompletu (partycji
    zawierająccej filesystem) wtedy, gdy proponowałem odkasowanie
    Paragonem skasowanej partycji.