  • Data: 2017-05-25 00:59:43
    Temat: Re: Partycjonowanie dysku
    Od: "Kamil" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski" napisał:

    > Rozumiem, że próbowałeś Paragonów...

    Nie próbowałem i pierwszr słyszę :( Dawno się nie bawiłem w te klocki, bo
    nie miałem potrzeby. Ostatnio używałem MBRtool i Hexworshop Iswietny, ale ma
    za mały "zasięg" do dużych dysków). Utracona partycja ma ok 100 GB.

    > Niekoniecznie. :) To:

    > https://www.x-ways.net/winhex/
    >
    > jest fajne, ale chyba ,,płatne''. ;)

    Gdzieś go mam. Nie umywa się do Hexworkshop. Musze sie go nauczyć.

    > - skopiuj tę partycję bajt do bajta (bez wnikania w strukturę) na inną
    > (po prostu skopiuj)

    Czym? Mam gdzieś DMDE, ale jest upierdliwy w obsłudze. Wiesz o czyms
    prostszym?

    > - skasuj tę inną i odkasuj Paragonem, prosząc o skanowanie szczegółowe
    > (skasuj kopię i szukaj skasowanej w miejscu powstałym po skasowaniu)

    > Jeśli to nie da dobrego rezultatu, użyj programów typu ww. winhex.
    > Odkasowanie Paragonem może dać dobry rezultat, bo w trakcie tego
    > odksowywania Paragon podejmie próbę reperacji... Tak czy siak
    > przed próbami ratowania, warto uszkodzoną partycję (czy nawet
    > cały dysk) skopiować baj do bajta, aby w razie czego ;) nie
    > popsuć zapisu jeszcze mocniej...

    Spróbuję podziałać, bo szkoda mi danych. Backupowanie terabajtowych ilości
    kosztuje :)

    > Na tym kompie nie mam stosownych programów, ale może odpalę
    > stary komputer -- i poszukam innych edytorów.

    Było by fajnie.

    > Wbrew pozorom ,,ręczna robota'' edytorami nie jest straszna,
    > bo te edytory są stosownie napisane tak, aby pomagać w odzysku.
    > (potrafią pomagać, szukać ,,inteligentnie'', kolorować itd...)
    > To nie jest szukanie po omacku bez pomocy.

    Kiedys nie miałem problemów, ale lata swoje robią. Juz nie te oczy. No i
    bariera językowa, bo co lepsze to anglojezyczne.

    Mam FInd & Mount, ale nie radzi sobie ze strukturą po Gparted. Wkurzyłem sie
    do szczękościsku na Active Undelete. Mocno polecany jako free. Pięknie
    zobaczył partycję, katalogi i pliki. Odzyskałem jeden plik. Za więcej trzeba
    zapłacić.