  • Data: 2017-05-26 02:22:56
    Temat: Re: Partycjonowanie dysku
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "marrgol" og7i3c$o9s$...@d...me

    > Piszesz o DOS-ie, ja piszę o DOS-ie, dlaczego miałoby nagle chodzić
    > o sprzęt? DOS IBM-a nazywał się PC DOS -- tego też nie wiedziałeś?

    IMO był tylko IBM DOS i MS DOS -- oba identyczne do jakiegoś momentu.
    Innymi słowy -- PC DOS to po prostu DOS zawierający i MS DOS i IBM DOS.

    DOS IBMa nazywał się raczej IBM DOS. ;)

    Ja zróżnicowałem -- DOS i FreeDOS.

    http://www.freedos.org/download/

    Nie używałem FreeDOS -- z wiadomych ;) powodów.
    (był zbyt drogi)

    IMO różnicowanie PC DOS i MS DOS nie ma sensu.

    > I to, że fdiski nie pozwalały utworzyć więcej niż jednej partycji
    > podstawowej (ale bez problemu widziały utworzone innymi narzędziami,
    > prawidłowo pokazywały, jakie OS przydziela im litery dysków, i pozwalały
    > bezbłędnie je usuwać) ma dowodzić, że OS "sobie z nimi nie radził"?
    > Zabawne.

    IMO Ty jesteś teoretykiem, nie praktykiem.
    Załóż sobie kilka podstawowych pod DOS i popracuj na tym. ;)

    Ja miałem z tym BARDZO poważny problem,
    którego nie rozwiązałem do końca używania WinDosów.
    (jak pisałem -- miałem na dysku naraz wiele partycji
    systemowych -- z kilka z WinDosami i kilka WXP)
    Sprawę nieco ratowało nieobsługiwanie NTFSu przez WinDosy.

    Ja to miałem -- mam nadal i bakapy, i pełny komp, na którym to miałem.
    (prawie pełny -- jest nadal to, co potrzebne do odtworzenia tego układu)

    Jak wygladał pulpit?
    Pulpit po prostu był upstrzony ikonami. ;)
    Katalogi miały swoje ikony, Dyski -- swoje...

    http://leszekc.w.tkb.pl/smieci/317procent.png <-- 317% normy ;)
    ale program bardzo dobry, choć mam go z (zaprzyjaźnionym ze mną) wirusem

    http://leszekc.w.tkb.pl/smieci/gazeta.jpg <-- miałem do dyspozycji kilka ;)
    serwerów NNTP ;)

    http://leszekc.w.tkb.pl/sysy/copybackupi.PNG <-- tu są po dwie podstawowe FATalne
    ale ukryte -- hidden

    http://leszekc.w.tkb.pl/sysy/dysk.png <-- wykreślenie jałowości rozmowy z Kaweckim
    ;)
    http://leszekc.w.tkb.pl/sysy/dyskk.png
    http://leszekc.w.tkb.pl/sysy/dyskkk.png
    http://leszekc.w.tkb.pl/sysy/dyskkki.png
    http://leszekc.w.tkb.pl/sysy/dyskkkk.png
    http://leszekc.w.tkb.pl/sysy/dyskkkki.png <-- tu jest błąd, bardzo ciekawy i
    niemerytoryczny ;)

    http://leszekc.w.tkb.pl/sysy/pamela.png <-- to prawdziwe układy na tym kompie!!!!

    http://leszekc.w.tkb.pl/sysy/patrycja.png

    http://leszekc.w.tkb.pl/sysy/totalnybackupp.PNG

    Mało RAMek:

    http://leszekc.w.tkb.pl/kros/MN1978o.png
    http://leszekc.w.tkb.pl/kros/mojkomputerr.png <-- duże potrzeby
    http://leszekc.w.tkb.pl/kros/mojkomputer.png

    Może kiedyś znajdę i pulpit. ;)
    Ogólnie dyski miały swoje ikony.
    Katalogi -- także.
    Miliony (przesadzam? -- raczej nie) ikon ciągnąłem z netu, niektóre sam malowałem. ;)
    (teraz nie jestem aż tak pracowity)
    Ikony ciągnąłem popakowane -- kto by tam chwalił się ich wyglądem...

    WXP literuje jak JUSER chce, ale nie Dos czy WinDOS.
    Na dodatek DOS czy WinDos literuje w tak
    niespodziewany sposób, że trudno nad tym panować. Powaga. ;)
    (dlatego u mnie partycje są UKRYTE) a FDisk nie oferował kilku podstawych.

    -=-

    Skasowanie (delete) i założenie (create) partycji -- zły pomysł!
    Skasowanie (delete) i odkasowanie (undelete) partycji -- dobry pomysł!

    To tyle w tej materii.